تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته
باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

دلیل اصلی وجود سیستم های امنیتی در منزل، ایمن نگه داشتن خانه و خانواده است. با این حال، این فقط در مورد خانه های ما صدق نمی کند.

همچنین ممکن است در موسسات تجاری و سایر اماکن عمومی مورد استفاده قرار گیرد. پس چرا ضبط فیلم های دوربین مدار بسته مهم است؟ فیلم های ذخیسره شده در سیستم های دوربین امنیتی به حل جرایم کمک می کنند. این جنایات ممکن است کوچک یا جدی باشد. به عنوان مثال، خانه شما قربانی سرقت می شود (زیرا دزدهایی وجود دارند که علی رغم حضور دوربین های مدار بسته، به اندازه کافی شجاع هستند که مرتکب جرم شوند).

وقتی دوربین های مدار بسته خود را بررسی کردید، نمی توانید فیلم ذخیره شده زمان وقوع آن جنایت را پیدا کنید. آیا دوربین امنیتی شما در خدمت هدف خود بوده است؟ طبیعتا اینطور نیست بنابراین، هیچ تصویری از هویت سارق و نحوه وقوع آن نخواهید داشت.

چه عواملی باعث از بین رفتن فیلم در دوربین های مدار بسته می شود؟

قبل از حل مسئله در مورد از دست دادن ویدیو، ابتدا به شما می گوییم که چرا این اتفاق می افتد. دلایل مختلفی برای از بین رفتن ویدیو وجود دارد.

۱ – یکی از این دلایل می تواند مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری است. مواردی وجود دارد که این موارد روی فیلم های ذخیره شده تاثیر می گذارد، بنابراین آن را خراب می کند یا منجر به از بین رفتن این فیلم ها و تصاویر می شود.

۲ – گذشته از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری، از بین رفتن فیلم امنیتی دوربین نیز ممکن است به دلیل منبع تغذیه، سیم کشی و اتصال به اینترنت باشد.

۳ – عامل خطای انسانی نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، مواقعی وجود دارد که به طور تصادفی برخی از فیلم های ضبط شده بر روی دوربین های امنیتی خود را حذف می کنیم.

۴ – دلیل دیگر از بین رفتن ویدیوی دوربین مدار بسته نیز ممکن است به دلیل نقص دید مادون قرمز شب، سیستم عامل قدیمی، از بین رفتن سیگنال رادیویی یا فساد دیسک درایو سخت (هارد دیسک) باشد.

روش های بازیابی فیلم در دوربین های مدار بسته

اکنون شما از اهمیت فیلم های دوربین مدار بسته و دلایلی که در گم شدن فیلم ها وجود دارد، آگاه هستید. حال، با ما در مورد روش های مختلف در مورد چگونگی بازیابی این فیلم های از دست رفته همراه باشید.

الف) بازیابی فیلم ها از پشتیبان گیر (Backup)

۱ – می توانید فیلم ها را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که شما باید هنگام تنظیم و نصب، نسخه پشتیبان تهیه فیلم ها و تصاویر دوربین امنیتی خود را در درایو خارجی حفظ کنید. می توانید این فیلم های گمشده را از آنجا بازیابی کنید.

۲ – یک کار خوب دیگر برای نجات Cloud Computing یا (رایانش ابری) است. اگر در سیستم ابر ذخیره کنید با مشکل حذف تصادفی یا موارد دیگر در مورد از بین رفتن فیلم روبرو نخواهید شد. همچنین فضای بیشتری را در دستگاه ضبط دوربین امنیتی شما باقی می گذارد. فضای ذخیره سازی ابر همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم های دوربین امنیتی شما را بدون توجه به جایی که در آن هستید یا چه زمانی به این فیلم ها دسترسی دارید فراهم می کند.

ب) بازیابی فیلم های NVR / DVR

می توانید فیلم های NVR / DNR را در مرکز بازیابی اطلاعات بازیابی کنید. این معمولا آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. این امر در صورت آسیب ندیدن جسمی درایو NVR / DVR قابل اجرا است. در غیر این صورت، ممکن است تصاویر یا فیلم ها در یک مرکز بازیابی اطلاعات که دارای گواهینامه ISO است، بازیابی چنین داده هایی با اطمینان ا از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

ج) فیلم های حذف شده به طور تصادفی یا عمدی نیز ممکن است بازیابی شوند.

شما می توانید این کار را با کمک یک دیسک درایو قابل جابجایی انجام دهید. دیسک درایو قابل جابجایی قادر به بازیابی داده ها از دستگاه های مختلف ذخیره سازی رسانه دیجیتال است. برای این کار، کارت SD هدف را با استفاده از دستگاه کارت خوان به رایانه خود وصل کنید. سپس می توانید روند بازیابی را ادامه دهید.

د) بازیابی ویدیو دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار بازیابی ویدئو

اگر پشتیبان (backup) فیلم ها یا تصاویر از دست رفته در دوربین مدار بسته خود را حفظ نکرده اید، نرم افزار Stellar Photo Recovery می تواند به شما کمک کند تا این فیلم های از دست رفته را بازیابی کنید. در ادامه نحوه بازیابی پرونده های شما آورده شده است:

۱ – راه اندازی نرم افزار بازیابی عکس ستاره ای

۲ – در صفحه اصلی نرم افزار انتخاب کنید چه چیزی را بازیابی کنید را انتخاب کنید.

۳ – مرحله بعدی انتخاب مکانی که می خواهید بازیابی شود برای شروع فرآیند اسکن، روی Scan کلیک کنید.

۴ – جعبه محاوره ای اسکن با موفقیت انجام شد نتایج اسکن را نمکایش می دهد تعداد پرونده های یافت شده و اندازه داده ها. در صفحه سمت چپ پنجره اصلی، تمام داده های بازیابی شده ذکر شده است. می توانید آنها را در کادر سمت راست پیش نمایش دهید.  توجه: اگر فیلم های مورد نیاز خود را در لیست نمی بینید، گزینه Deep Scan را که در پایین مشاهده می کنید، انتخاب کنید.

۵) روی بازیابی کلیک کنید. همچنین می توانید فقط فایلهای انتخابی را بازیابی کنید. به عبارت دیگر، فیلم های مورد نیاز خود را انتخاب کرده، راست کلیک کرده و روی بازیابی کلیک کنید.

۶) موقعیت مکانی که می خواهید فیلم ها را در جعبه محاوره ذخیره کنید، مشخص کنید. روی ذخیره کلیک کنید همه فیلم ها در محلی که شما مشخص کرده اید ذخیره می شوند.

در صورت شناسایی ضرر ویدیو چه باید کرد؟

اولین کار در صورت تشخیص از دست دادن ویدیو در دوربین مدار بسته خود این است که، وحشت نکنید. چندین مورد وجود دارد که باید هنگام انجام این کار آنها را بررسی کنید.

۱ – اتصالات برق باید بررسی شود. مراقب اتصال کابل شل باشید. آنها را بر طرف کرده و کابل های برق معیوب را تغییر دهید، مخصوصا کابل های قدیمی.

۲ – سپس دوربین ها و نرم افزارها را دوباره راه اندازی کنید. سعی کنید دوربین را به درگاه دیگری در NVR / DVR وصل کنید. با این کار بررسی می شود که آیا درگاه به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل در پورت است، پس باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید تا ویدیو نمایش داده شود.

۳ – اتصال دوربین به آداپتور برق را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که درست وصل شده است.

۴ – طول کابل اینترنت یا BNC می تواند فیلم های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که در طول مشخص شده باشد. کابل های طولانی تر منجر به کیفیت ضعیف تصویر می شوند، به خصوص اگر طول کابل بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد.

۵ – اگر از دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید، POE و سوئیچ روتر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به درستی کار می کند. ببینید که چراغ های مادون قرمز (IR) روشن هستند و دوربین قدرت کافی را دریافت می کند.

۶ – بطور مرتب سیستم عامل را به روز کنید. با این کار می توانید مشکلات از دست دادن ویدیو یا عدم پخش آن را بر طرف کنید. اگر با رعایت همه نکات فوق نتوانستید، و هنوز هم نمی توانید ویدیو را ببینید، سعی کنید همه دستگاه ها را خاموش کنید. سپس دوربین ها و DVR یا  NVR را دوباره راه اندازی کنید. بعد، همه کلیدهای برق را جدا کرده و دوباره آنها را وصل کنید.

در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که علاوه بر اینکه ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم دوربین مدار بسته ما به درستی کار می کند، اما نباید فقط نظارت بر دارایی خود را به این تجهیزات واگذار کنیم!!!

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

http://beta.lekhafoods.com/speciality/pizza/tuscana-pizza-margherita.aspx

http://www.unionbaygroup.com/blog/union-bay-group-blog/post/amazon-creates-online-showcase-for-kickstarter-crowdfunded-products

http://ideal.thesoftking.com/dizcuz/forum/threads/how-to-eliminate-hp-printer-says-offline-error

https://mozaikv3.cc.itu.edu.tr/haberler/2018/05/04/hatice-kose-hocamizin-i-nsan-robot-etkilesimi-konusundaki-tedx-konusmasi

http://archives.lametropole.com/article/bouffe/vins/des-bordeaux-de-r%C3%AAve

http://www.lucka-uprava-sdz.hr/galerija/emodule/566/eitem/72

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد