تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

Breadcrumbs چیست ؟

Breadcrumbs چیست ؟ برای پاسخ به این سوال بیایید از یک مثال ساده استفاده کنیم. وقتی کاربران اینترنت وارد سایت شما می شوند ممکن است به دلیل تعداد زیاد صفحات در رسیدن به مطلب مورد نظر خود دچار سردرگمی شوند و در نتیجه این نیاز در وبسایت شما احساس می شود که به کاربر بگوید در چه صفحه ای سایت شما قرار گرفته و صفحات مرتبط با آن نیز به او معرفی شود. برای این منظور طراحان و کدنویسان سایت از Breadcrumbs استفاده می کنند. 

در ترجمه تحت اللفظی این واژه عبارت خرده نان یا نان ریزه بکار رفته است. شاید داستان هنسل و گرتل به گوشتون خورده باشه. اگه یادتون باشه توی اون داستان هنسل برای اینکه بتونه دوباره راه خونه رو پیدا کنه و به خونه برگرده در تمام راه نون ریزه هایی رو روی زمین میندازه تا بعدا بتونه از این طریق راه خونه رو مجددا پیدا کنه و به خونه برگرده. قضیه ی عبارت بردکرامب یا Breadcrumbs هم همین هست یعنی شما به گذاشتن عبارت هایی به کاربر کمک می کنید که تشخیص بده در کدام قسمت از سایت شما قرار دارد. 

چرا باید از Bread crumbs استفاده کرد؟ 

چند دلیل برای استفاده از bread crumb که در سئو سایت شما تاثیر گذار است.

۱- گوگل bread crumbs را دوست دارد.

می توان یک قاعده کلی برای الگوریتم های گوگل در  نظر گرفت: الگوریتم های گوگل در جهت بهبود خدمات رسانی به کاربران عمل می کنند. بنابراین اگر سرعت سایت شما بالا باشد یا ساختار کاربردی تری نسبت به دیگر سایت ها داشته باشد در نگاه گوگل رتبه بهتری به وبسایت شما تعلق می گیرد. bread crumbs نیز بنابر همین استدلال به کاربران کمک می کند که درک بهتری نسبت به مطالب وبسایت شما داشته باشند و در نتیجه گوگل bread crumbs را در الگوریتم های رتبه دهی خود لحاظ کرده است.

۲- bread crumbs تجربه کاربری را ارتقا می دهند

سردرگمی کاربران و مشتریان شما در درون وبسایت باعث لطمه خوردن به برند شما می شود. انسان ها از سردرگمی خوششان نمی آید و در نتیجه bread crumbs می تواند یک تجربه کاربری بسیار مثبت در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند. این رضایت در نگاه مخاطبان و مشتریان شما باعث تقویت برند شما و ارتقا کیفیت خدمات وبسایت شما می شود.

۳- bread crumbs موجب کاهش بانس ریت می گردد

وقتی شما صفحات مختلفی را برای کسب رتبه در لغاتی خاص ایجاد می کنید عملا باعث می شوید که کاربران بدون ورود به صفحه اصلی وبسایت شما مستقیما به صفحه ای خاص هدایت شوند. امروز اکثر بازدید های وبسایت ها از طریق موتورهای جست و جو و خصوصا گوگل انجام می شود و در نتیجه وقتی یک صفحه خاص به مخاطبانتان عرضه می کنید باید به او کمک کنید که در درون وبسایت شما سردرگم نشود. همچنین bread crumbs می تواند پیشنهاد های جایگزین را در دسترس کاربران قرار دهد و شما از این طریق میزان زمانی که هر کاربر در درون وبسایت شما صرف می کند را افزایش می دهید.

انواع Bread crumbs

تا اینجای کار توضیح دادیم که Bread crumbs چیست . در ادامه انواع بردکرامب را برای شما توضیح می دهیم.

۱-Location یا مبتنی بر مکان:

این نوع Bread crumbs بر مکان و جای دقیق کاربر در ساختار وبسایت شما را نشان می دهد. به طور کلی از این نوع بردکرامب Bread crumbs در سایت هایی که یک ساختار سطح بندی شده و سلسه مراتبی دارند کاربرد دارد. سایت های با محتوای زیاد و مطالب بسیار گسترده می توانند از این نوع بردکرامب برای هدایت کاربران در درون وبسایت استفاده کنند.

۲-Atrribute یا مبتنی بر خصوصیت:

این نوع بردکرامب Bread crumbs بیشتر در وبسایت های فروشگاهی استفاده می شود. ساختار  آنها استاتیک نیست و می توان گفت که بیشتر شبیه یک فیلتر عمل می کند تا خصوصیتی خاص در درون وبسایت شما را به کاربر گوش زد کند.

۳- Path یا مبتنی بر مسیر:

این نوع بردکرامب Bread crumbs یکی از پرکاربردترین نوع برای وبسایت های ایرانی است. به نوعی که مسیر طی شده از صفحه اصلی سایت تا صفحه مورد نظر را به صورت خطی نمایش می دهد.

نکته پایانی

همان طور که گفتیم برکرامب یکی از مواردی است که در نگاه گوگل برای رتبه دهی به سایت ها مهم جلوه می کند و در نتیجه موضوع مهمی در سئو سایت شما به حساب می آید. پر واضح است که وقتی می خواهید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید باید این کار را به شرکت های معتبر واگذار کنید که تمام جوانب اصولی سئو سایت را در طراحی و کدنویسی وبسایت شما رعایت کنند. شرکت طراحی سایت پیام آوا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی مدرن ترین وبسایت ها در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی به شما عزیزان عرضه می کند.


افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت یکی از مهمترین اهداف مدیران دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت است. در این میان با توجه به اینکه نزدیک به ۸۰ درصد سرچ های اینترنت از طریق گوگل انجام می شود، استفاده از راهکارهای مختلف سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله برخی از مهمترین مواردی که وب سایت معتبر MOZ برای بهبود وضعیت سئو بیان کرده را در اختیارتان قرار می دهیم. گوگل هر ماه تغییراتی در الگوریتم های خود می دهد و در نتیجه باید به  اصول سئو سایت برای گوگل توجه ویژه داشته باشیم.

توضیحات متا تگ ها

توضیحات متا تگ ها یکی از پایه ای ترین موارد سئو یک سایت است. این موضوع به ربات های گوگل کمک می کند که درک درستی از محتوای درج شده در وبسایت شما داشته باشند. برای مثال متای دسکریپشن که بر اساس گفته های مدیران گوگل از مهمترین موضوعات صفحات برای کسب رتبه به حساب می آید باعث می شود که یک خلاصه چند کلمه ای از صفحه مورد نظر در اختیار مخاطب قرار بگیرد. گوگل این خلاصه را با آنالیز دقیق در کسب رتبه وبسایت ها لحاظ می کند. متا تگ ها و بهینه سازی آنها از اولیه ترین موضوعات اصول سئو به حساب می آیند.

آدرس صفحات در وب سایت

آدرس صفحات باید هم راستا با عنوان مطلب درج شود. کلمه کلیدی شما در آدرس صفحه اگر به صورت انگلیسی نوشته شود نتیجه بهتری خواهد داشت اما آدرس های زبان فارسی نیز برای سئو سایت شما کفایت می کند. بعد از درج مطلب مطمئن شوید که آدرس شما در سایت مپ وبسایتتان بدون مشکل ایجاد می شود و در سرچ کنسول نیز بررسی کنید که آدرس جدید در گوگل ایندکس شده باشد.

انکور تکست

انکور تکست یا کلمه ای که در یک متن و صفحه شما به آن تاکید می شود یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند منجر به بهبود عملکرد سئو سایت شما شود. وقتی مخاطب شما با واژه ای در متن شما برخورد می کند که معنی آن را به درستی درک نمی کند شما می توانید با ایجاد یک لینک داخلی و یا خارجی مخاطب را برای درک بهتر آن کلمه و مفهوم کمک کنید. لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی های داخلی توسط این انکور تکست ها در سرتاسر وبسایت شما باید ایجاد شود تا یک شبکه به هم پیوسته منطقی از مطالب در اختیار خوانندگان قرار گیرد. این موضوع به ربات های گوگل هم کمک می کند که ارتباط موضوعی میان صفحات وبسایت شما را بهتر درک کنند و از این طریق صفحات مهم وبسایت شما به راحتی برای آنها قابل تشخیص خواهد بود.

اهمیت محتوا در سئو

محتوا در سئو سایت اصلی ترین و مهمترین بخش پروژه سئو شما محسوب می شود. اما یادتان باشد که محتوا را برای مخاطبان تولید کنید نه اینکه صرفا برای پر کردن صفحات وبسایت و ایجاد لینک های داخلی اقدام به تولید محتوای بی کیفیت کرده باشید.
وقتی شما یک محتوای بسیار عالی و با کیفیت در یک موضوع تخصصی تولید می کنید به مخاطب احترام می گذارید و در نتیجه کاربرانی که وارد وبسایت شما می شوند مدت زمان بیشتری را در صفحات مختلف سایت شما می گذرانند. این موضوع باعث می شود که نرخ پرش وبسایت شما نیز کاهش یابد و گوگل بفهمد که مطلب شما از نظر مخاطبان مختلف با ارزش تلقی شده است. بنابراین محتوای غنی از مهمترین موضوعات در اصول سئو سایت به حساب می آید.

ریسپانسیو بودن وب سایت در موبایل

در ۵ سال گذشته تعداد کاربران اینترنت که از گوشی های موبایل خود برای بازدید صفحات وب استفاده می کنند به شدت افزایش یافته است. بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد ترافیک امروز اینترنت از طریق گوشی های موبایل انجام می شود و در نتیجه یکی از فاکتور های مهم سئو از دید گوگل موبایل فرندلی بودن صفحات وبسایت شما است. بنابراین مطمئن شوید که صفحات وبسایت شما در تمام دستگاه های مختلف اعم از کامپیوتر، موبایل، تبلیت و … به درستی و واضح نمایش داده می شود. پیشنهاد می کنم در صورتی که اقدام به طراحی سایت می کنید حتما از همان ابتدا از شرکت طراحی سایت بخواهید این موضوع را برای شما اجرایی کند.

استفاده از محتوای مختلف

در سالهای گذشته سئو کارها بیشتر بر محتواهای متنی تاکید داشتند چرا که الگوریتم های گوگل بر اساس واژه ها و لغات و مفاهیم از این دست آنالیز خود را برای رتبه دهی انجام می دادند. اما در یکی دو سال گذشته این روند کمی تغییر کرده است و انتظار می رود که در سالهای آینده نیز توجه گوگل به ترکیبی از محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی جلب شود. بنابراین سعی کنید در صفحات وبسایت خود از ترکیبی از این مطالب استفاده کنید تا هم مخاطب بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت کنید و هم از دید الگوریتم های گوگل با کیفیت ارزیابی شوید.

سرعت لود شدن مطالب وب سایت

سرعت در دنیای ما سرسام آور شده است. سرعت در زندگی شهری، اتوموبیل ها و تمام کارهای روزمره یک اصل جدایی ناپذیر امور ما شده است. وقتی کاربران اینترنت صفحه وبسایت شما را باز کنند اما سرعت لود شدن مطالب شما پایین باشد به سرعت از سایت شما خارج می شوند. این موضوع باعث می شود که رتبه های پایینی در الگوریتم های گوگل نیز کسب کنید. گوگل به شدت در خصوص سرعت لود شدن مطالب وبسایت ها حساس است و در صورتی که میزان لود شدن سایت شما از ۵ ثانیه بیشتر باشد احتمال قرار گرفتن شما در رتبه های اول گوگل بسیار پایین خواهد بود.

دکمه اشتراک گذاری

شبکه های اجتماعی نوع ارتباط برقرار کردن جامعه انسانی را متحول کرده است. وقتی مطلب جدیدی در درون وبسایت خود منتشر می کنید باید از قابلیت های شبکه های اجتماعی برای دیده شدن آن مطلب به نحو احسن استفاده کنید. بنابراین در طراحی وبسایت خود دکمه های اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی را حتما لحاظ کنید تا از این طریق بتوانید ترافیک بیشتری به سمت وبسایت خود ایجاد کرده باشید. اصول سئو برای سایت های جدید توجه ویژه برای تعامل با شبکه های اجتماعی است بنابراین این موضوع را در طراحی اولیه وبسایت خود به شدت جدی بگیرید.

اهمیت عنوان در مطلب

ساختار بندی مطلب از دید موتورهای جست و جو با تگ های H1، تا H6 در درون آن مطلب قابل تشخیص است. عنوان اصلی مطلب را با تگ H1 نمایش دهید و سعی کنید سرفصل های مهم را به ترتیب یک ساختار سلسله مراتبی تا H6 ادامه دهید. اما یادتان باشد تگ H1 را فقط یک بار و تنها برای عنوان اصلی مطلب استفاده کنید.

پاسخ به سوال مخاطبان

وب سایت شما در هر زمینه‌ای که باشد باید سعی کنید خود را به جای مخاطبتان قرار داده و به سوالاتش پاسخ بدهید، به صورتی که دیگر لازم نباید مخاطب از شما سوال بپرسد. برای مثال می توانید از بخش پرسش و پاسخ طراحی وب سایت پارسیان مهر بازدید کنید تا با چگونگی این بخش از وب سایت ها آشنا شوید.
در آخر توصیه می کنیم که به صحبت هایی چون افزایش بازدید سایت با ربات یا اپلیکیشن افزایش بازدید وب سایت گوش نکنید زیرا سئو و بهینه سازی وب سایت و موفقیت امری است که به زمان و تخصص نیاز دارد و با این روش ها فقط فرصت و پول خود را از دست خواهید داد.

نکته پایانی

وقتی یک سایت طراحی می شود هدف از طراحی سایت قطعا بیشتر دیده شدن و کسب درآمد یا بهبود کیفیت یک برند است. بنابراین وبسایت شما باید بر اساس اصول سئو طراحی و کد نویسی شده باشد. برای مثال در طراحی سایت شرکتی شما برای معرفی شرکت خود باید توجه ویژه ای به طراحی UI&UX داشته باشید، کد نویسی سایت شما بهینه باشد و موارد ذکر شده در بالا از همان ابتدا در سایت شما لحاظ شود و یا اگر طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب می کنید باید توجه ویژه به سرعت لود شدن سایتتان به خرج دهید، زیبایی و کاربر پسند بودن آن را در اولویت قرار دهید.



قیمت در مذاکرات

همواره استراتژی های قیمت گذاری محصول توسط مدیریت سازمان به واحد فروش ابلاغ می شود و مدیر یا سرپرست نیز آن را در اختیار فروشندگان قرار می دهد. همچنین محدوده تخفیفات نیز به فروشنده گفته می شود تا خارج از آن محدوده تعهداتی برای شرکت ایجاد نکند. می توان گفت مذاکره کردن با مشتری در مورد قیمت یکی از نگرانی های همیشگی فروشندگان است.

زمانی که مذاکره با مشتری پیرامون قیمت آغاز می شود ترس اصلی فروشندگان نیز خود را نشان می دهد. از یک طرف مشتری در اغلب موارد به دنبال تخفیف گرفتن است و از طرف دیگر فروشنده نمی تواند خارج از ضوابط شرکت عمل کند و محصولش را با قیمتی پایین تر از محدوده مشخص شده بفروشد. با این حال اگر در مذاکرات قیمتی اصول ساده ای توسط نیروی فروش رعایت شود، قیمت نه تنها مانعی برای فروش نخواهد بود بلکه به ابزاری قدرتمند برای فروش بیشتر تبدیل خواهدشد. در این مقاله به برخی از اشتباهاتی که فروشندگان در مذاکرات قیمتی با مشتری مرتکب می شوند، اشاره شده است.

1- عدم رعایت اصل سادگی

پژوهشی که اخیرا در ژورنال تحقیقات مصرف کننده به چاپ رسیده نشان می دهد که اعداد سرراست حس بهتری به مشتریان می دهند زیرا زمانی که عددی سرراست به مشتری گفته می شود او می تواند به سرعت ارزش چیزی را که قرار است بخرد، ارزیابی کند و سریع تر تصمیم خرید خود را بگیرد. زمانی که قرار است قیمت محصول یا خدمت خود را به مشتری اعلام کنید، بهترین استراتژی این است که از اعداد پیچیده استفاده نکنید. گفتن قیمتی مثل 9950 تومان به جای 10 هزار تومان نه تنها سودی ندارد بلکه باعث می شود مشتری گیج شده و برای تصمیم گیری وقت بیشتری را صرف کند.

article_image_one_617.jpg

2- مقایسه قیمت با قیمت رقبا

ممکن است در ابتدا این استراتژی، استراتژی هوشمندانه ای به نظر برسد اما امروزه دیگر کاربردی ندارد. مشتریان امروزی آن قدر اطلاعات دارند که خیلی زود و سریع تشخیص دهند محصولی که قیمت پایین تری دارد به احتمال زیاد از نظر کیفیت نیز در سطح پایین تری قرار دارد. هر چند هنوز هم مسئله قیمت برای برخی از مشتریان هم است اما اغلب خریداران به دنبال ارزش هستند. بنابراین به جای اینکه قیمت خود را با قیمت رقبا مقایسه کنیم تا نشان دهیم که ما ارزان تر می فروشیم باید به مشتری ثابت کنیم که ارزشی که ما با محصول یا خدمت مان برای او ایجاد می کنیم به مراتب بالاتر از قیمتی است که پرداخت می کند.

3- عدم توجه به تجربه مشتری

سال گذشته وال استریت ژورنال به بررسی انواع مختلف خرید پرداخت. درست است که ما محصول یا خدمتی را می خریم اما در بلندمدت پول پرداخت کردن برای خرید تجربه های متفاوت و باارزش است که رفتار خرید ما را تحت تاثیر قرار می دهد. با اطلاع از نتایج این تحقیق باید سعی کنیم به مشتری تجربه بفروشیم. تمرکز ما باید روی منافع بلندمدت برای مشتری باشد و به او نشان دهیم که این منافع در سبک زندگی او چه تغییرات مثبتی ایجاد خواهد کرد.

4- بی دلیل فروش را سخت کردن

پژوهش که در سال 2014 توسط محققان دانشگاه آیوا انجام شد نشان می دهد که وقتی مشتری با یک کلیک کردن خرید خود را انجام می دهد، نسبت به زمانی که دست در جیب یا کیفش می کند و پول بیرون می آورد، فشار خیلی کمتری را احساس می کند. این یافته علاوه بر آنکه نشان می دهد فروش آنلاین می تواند روش سودآوری برای شرکت ها باشد، نکته دیگری نیز دارد. هر چقدر سعی کنیم فرایند فروش را برای مشتری ساده تر کنیم و موانع را از پیش روی او برداریم، احتمال خرید مشتری بالاتر خواهدرفت. بنابراین در استراتژی های قیمت گذاری و همچنین در مذاکرات قیمتی باید سعی کنیم تمام مراحل غیرضروری را از میان برداریم.

5- ضعف در ارائه

اگر همه چیز درباره قیمت درست باشد اما فروشنده در ارائه آن به مشتری ضعیف عمل کند، تمایلی به خرید در مشتری ایجاد نخواهد شد. نیروهای فروش باید سعی کنند که همراستا با سیاست های شرکت خود از ابزار قیمت به بهترین نحو استفاده کنند.


ارتباط موثر با مشتری

فعالیت اصلی بازاریابان و فروشندگان «برقراری ارتباط» است و همه رفتارهای خود را در این قالب بروز می دهند. بدون شک مهارت های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها امکان برقراری ارتباطی موثر فراهم خواهدشد. در این نوشتار برخی از آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

1- مهارت خوب گوش دادن

اساتید فن، همواره به این مهم اشاره کرده اند که در بازاریابی و فروش نوین، دیگر این مشتری نیست که وقت خود را برای شنیدن ویژگی های محصول یا خدمت سازمان ما صرف می کند؛ بلکه این ما هستیم که باید سراپا گوش باشیم تا ببینیم مشتری از ما چه انتظاری دارد؟ نکته مهم در این میان، توجه به تفاوت «شنیدن» و «گوش دادن» است.

«شنیدن» یک فرایند غیرارادی است که قصد و هدفی پشت آن نیست و به عبارتی به خودی خود می تواند اتفاق بیفتد. مثل زمانی که ما در اتومبیل نشسته ایم و صداهای مختلف را می شنویم: صدای اتومبیل ها، رهگذران، رادیوی اتومبیل، مکالمه دیگر سرنشینان با تلفن همراه و... در شنیدن، شنونده قصد و منظوری طراحی نکرده و به تبع آن «ماندگار» و «به ذهن سپردنِ برنامه ریزی شده» هم اتفاق نمی افتد.

اما «گوش دادن» در نقطه مقابل، فرایندی ارادی است که با قصد و منظور قبلی انجام می شود زیرا فرد به دنبال «ماندگاری» و به «ذهن سپردنِ برنامه ریزی شده» است. قطعا ما هم به دنبال ماندگاری کلام مشتری و به ذهن سپردن اولویت ها و خواسته های او هستیم تا بتوانیم در مقطع زمانی حاضر و نیز در مقاطع زمانی آتی از فرصت پاسخگویی به خواسته ها و علایق او برخوردار شویم. پس «گوش دادن» انتخاب ما خواهد بود.

article_image_one_605.jpg

الزامات گوش دادن خوب اینهاست:

  • هوشیاری و تمرکز: هرچه سطح هوشیاری ما در گوش دادن بیشتر باشد، اهداف مان بهتر برآورده می شود. برای این کار باید فنون تمرکز مسلط باشیم تا بتوانیم در تمام طول زمانی که مشتری سخن می گوید، هوشیاری خود را حفظ کرده بلکه ارتقاء بدهیم.

  • انتقال حس مثبت به مشتری: با بروز دادن یک سری رفتارها می توانیم گوینده را مطمئن کنیم که ما به سخنان او گوش می دهیم و بدین ترتیب حس مثبتی در او ایجاد کنم. مثل «استفاده از حرکات سر و چهره» برای تاکید بر گوش دادن به سخنان او، «طرح پرسش های درست و به موقع» که نشان دهنده این خواهد بود که ما به محتوای سخنانش گوش داده ایم و حالا به دنبال رفع ابهام و درک بهتر سخنانش هستیم، و «لبخند زدن همراه با تمرکز بر چهره او» که این پیغام را به گوینده منتقل می کند که ما مشتاق به گوش دادن به سخنانش هستیم و صبورانه تا انتها با او خواهیم بود.

2- مهارت خوب سخن گفتن

در حوزه تسلط بر فن بیان مهارت های مختلفی هستند که ضرورت دارد بازاریابان و فروشندگان و همه آنها که فعالیت شان در حوزه ارتباطات تعریف می شود آنها را بیاموزند. از جمله مهم ترین این موارد می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

  • صداقت در بیان: چه در فروش و چه در بازاریابی، صداقت اولین شرط است. جای هیچ شکی نیست که بزرگ ترین نشانه احترام به شنونده، صداقت در بیان است. وقتی بدانیم که هنر بزرگ بازاری امروز، «نگه داشتن مشتری» است نه «فروش محصول به او»، متوجه اهمیت صداقت بیان می شویم. چه بسا مشتریانی که در مراجعات متعدد موفق به فروش محصول به آنها نشده ایم ولی همچنان با روی باز از ما استقبال می کنند و یا با خواست قلبی به فروشگاه ما مراجعه می کنند. صداقت در بیان انرژی مثبتی از خود متصاعدی می کند که همه ما انسان ها قادر به دریافت آن انرژی از پشت کلام گوینده هستیم. علاوه بر موارد ذکر شده، اصل مهمی وجود دارد که نباید فراموش کنیم؛ اینکه یکی از فاکتورهای مهم یک ارتباط موفق، این است که در مشتری این تمایل را ایجاد کنیم که باز هم با ما در ارتباط باشد. ایجاد تمایل به برقراری ارتباط مجدد در مشتری بر عهده صداقت است و بس.

  • ایجاز در کلام: لازم است که وقتی سخن می گوییم بتوانیم علاوه بر انتقال ویژگی های محصول و ارائه توضیحات جامع، به مشتری و مخاطب این پیام را هم بدهیم که قوت او برای ما ارزشمند است. یکی از کارهایی که در چنین واقعی خوب جواب می دهد این است که در ابتدای سخن از مخاطب بپرسیم: «چه اندازه زمان برای گفت و گو در اختیار من است؟»

  • استفاده از واژگان و لحن دلنشین: تسلط ما بر ویژگی ها و مزیت های محصول مان موضوعی مهم است ولی مورد دیگری هم هست که باید متوجه اهمیت آن باشیم؛ توانایی استفاده از واژگان دلنشین. وقتی قرار بر این است که از خودمان و محصول مان و سازمان متبوع مان تصویری به یادماندنی در ذهن مخاطب ایجاد کنیم، چرا از «جادوی کلمات دلنشین» استفاده نکنیم. ارائه یک سری اطلاعات فنی و کاربردی در خصوص محصول، حتما از الزامات کار ما است و باید به شکل ویژه ای به آن اهتمام بورزیم ولی چه بهتر که مشتری از لابلای کلمات و واژگانی که به او می گوییم، یک حس خوب هم دریافت کند. واژگانی جادویی در زبان رسمی و گویش های مختلف سرزمین ما وجود دارد؛ که در قالب هایی چون اشعار و ضرب المثل ها و تکه کلام ها و واژگان بومی می توان آنها را جست و جو کرد و با رعایت دقیق در استفاده درست و محترمانه از آنها در موعد مناسب از توانایی ایجاد این حس مثبت بهره مقتضی را برد.

«آراستگی سخن» اصلا کم اهمیت تر از «آراستگی ظاهر» نیست.

3- مهارت انتقال درست اطلاعات درست

متاسفانه گاه دیده شده است که در پاسخ به اولین تماس مشتری با واحد فروش یا با طرح اولین سوالات او از بازاریاب، تنها بخشی از اطلاعات و ویژگی های مثبت محصول به او منتقل می شود. در مراحل بعدی که مشتری سوالات تازه تری به ذهنش می رسد، بخش دیگری از اطلاعات ارائه می شود. حتی گاهی تفاوت این دو بخش به حدی است که مشتری احساس می کند اگر همه این اطلاعات را از ابتدا در اختیار داشت، تصمیم دیگری در مورد خرید می گرفت. چنین رفتاری از سوی بازاریاب یا فروشنده تنها یک نتیجه قطعی به دنبال دارد: انتقال یک حس بد به مشتری در اثر ایجاد ذهنی منفی از ما و محصول و برند سازمان. شاید ضرورت داشته باشد و در جاهایی توضیح داده شده باشد که اطلاعات را بخش بخش و دسته بندی شده به مشتری انتقال بدهیم ولی این کار نباید منجر به این سوءتفاهم بشود که اطلاعات ناقص یا گاه اشتباه را در اختیار او بگذاریم. باید دقت کنیم که چنانچه در هر بخشی از توضیحات که ارائه می دهیم نکته ای وجود دارد که اطلاع از آن احتمالا در تصمیم مشتری تاثیر می گذارد، حتما آن اطلاعات را هم ارائه کنیم. قصد ما فروش محصول به هر قیمت نیست.

4- مهارت همراهی با مشتری

مشتری دوست دارد فروشنده با او همراهی کند و تا زمانی که از ابعاد مختلف محصول اطلاعات کسب نکرده است و پاسخ تک تک سوالاتش را از او نگرفته همراهش باقی بماند. یکی از موارد عجیب و اشتباه رفتاری که در برخی از فروشندگان فروشگاه های بزرگ به چشم می خورد، این است که فروشنده با ورود یک مشتری، با او همراه می شود و او را راهنمایی می کند ولی این همراهی تا زمانی است که مشتری دیگری او را صدا نزده است. به محض ورود مشتری جدید، نفر اول را که چه بسا هنوز سوالات و درخواست هایی از فروشنده دارد رها کرده و به سراغ مشتری دوم می رود. وقتی خودمان را در جایگاه مشتری قرار دهیم متوجه خواهیم شد که همیشه سوالاتی هستند که مرحله به مرحله و پس از دریافتِ پاسخِ پرسشِ قبلی به ذهن مشتری می رسد. پس لازم است تا ارائه پاسخ همه سوالات در کنار مشتری باقی بمانیم. رها کردن یک مشتری پیش از پاسخ دادن به همه پرسش های قطعی و احتمالی او، در حکم رها کردن ناگهانی کسی است که هنوز دارد با ما سخن می گوید.


بازاریابی محصولات تخصصی

زمانی که مالک یک کسب وکار مرتبط با فناوری یا در زمینه های علمی هستید، چالش بزرگی برای معرفی آن به عموم پیش روی شماست. درحالی که بیشتر بازار هدف و مصرف کنندگان شما ممکن است اصطلاحات مرتبط با آن و واژگان و زبان آن را بشناسند، اما برای بعضی دیگر نیز ممکن است درک آن سخت باشد. مهم است که شما قادر به شرح محصول خود برای اکثریت مصرف کنندگان خود و دیگر مشتریان بالقوه در بازار باشید.

با گام های زیر می توانید این کار را برای خود تسهیل کنید.

1- از زبان علمی قابل فهم استفاده کنید

برای بعضی از افراد، واژه علم قابل درک و فهم، می تواند ضد و نقیض باشد. اگرچه روش های زیادی برای درک علوم پیچیده در محصول مورد نظر شما یا نوآوری به کار رفته در آن وجود دارد و آن را برای میانگین مخاطبان شما قابل فهم می سازد. ایروبیوتیک یکی از شرکت های در زمینه پاکسازی هواست که با این مسئله دست به گریبان است. این شرکت از تکنولوژی پیشرفته و قدرت پروبیوتیک ها به عنوان روشی برای محافظت و پاکسازی هوای داخل خانه و جلوگیری از آلودگی استفاده می کند. آلودگی پشت این تکنولوژی بسیار پیچیده است، اما شرکت از محتوای بازاریابی مخاطب پسند و محتوای مناسب وب سایت برای آموزش مشتریان استفاده کرده است و با زبانی ساده، علم به کار رفته در این محصول را به سادگی به مخاطب ارائه کرده است.

article_image_one_585.jpg

2- از شعارهای طولانی بپرهیزید

برای شرکت ها سخت است که از شعار مدنظر خود به واسطه ثقیل بودن برای مشتری استفاده نکنند، اما مهم است که از اسناد علمی و محتوایی در وبسایت تان استفاده کنید که برای مخاطب قابل درک باشد. یک قانون طلایی برای آن این است که محتوایی تولید کنید که زبان آن به گونه ای باشد که حتی دانش آموزان ابتدایی نیز آن را بفهمند. اگر خواستار شرح علم موجود در محصول تان هستید، باید در سندهایی جداگانه به محتوای علمی آن بپردازید و آن را برای افراد علاقه مند کنار بگذارید. اما در صفحه اول وبسایت تان یا محتوای کمپین های بازاریابی خود هرگز از واژگان پیچیده علمی استفاده نکنید و تا جایی که می شود آنها را ساده کنید. اگر کسی شناختی از محصول شما ندارد، سعی کنید درک اولیه او را با پیش زمینه هایی علمی پر نکنید.

3- داستان بگویید

اگر شما خواهان این هستید که محصول علمی یا مرتبط با فناوری خود را به بهترین روش توصیف کنید می توانید با خلق یک داستان آن را به صورت شیرین و شیوا بیان کنید. از یک داستان جذاب و یک راوی استفاده کنید. شاید گاهی بهترین روش برای ایجاد یک محتوای علمی استفاده از داستان و مسئله ای مرتبط با آن معضل باشد که گریبانگیر مخاطب است و نشان دهد که محصول شما چگونه می تواند این معضل را برطرف کند.

4- بگذارید ویدئو جای شما حرف بزند

گاهی اوقات هنگامی که ایده های پیچیده بازاریابی بخواهد به درک مصرف کننده برسد، چگونگی این فرآیند را به جای شرح علمی می توانید با تصویر نشان دهید. ویدئوها می توانند داستانی دراز را در چند فریم نشان دهند. با این تصاویر به مشتریان نشان دهید که محصول شما حقیقتا چه کار می کند. این یک ابزار بازاریابی مناسب برای هر مسئله است. این روشی است که شرکت اکسی کلین از آن بهره برده است. با اینکه محصولی که این شرکت تولید می کرد از پیچیدگی بسیار زیاد برخوردار نبود، اما این شرکت با استفاده از خلق محتوای ویدئویی برای نمایش تأثیر محصول خود و رفع معضل مخاطب استفاده کرده بود.

5- از اینفوگرافیک ها استفاده کنید

اینفوگرافیک ها، ابزارهایی قدرتمند برای اهداف بازاریابی هستند. با استفاده از آمار، اشکال و تصاویر و درصدها اینفوگرافیک هایی بسازید تا حرفه ای تان را در مورد محصول در قالب تصویر زده باشید و ارزش آن را به شیوه ای مؤثر و مثبت به مخاطب یادآور شوید. اینفوگرافیک ها می توانند ابزاری مؤثر در بازاریابی و نمایش در وب سایت شما باشند.

منبع : مدیران گیلان