تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته
باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

دلیل اصلی وجود سیستم های امنیتی در منزل، ایمن نگه داشتن خانه و خانواده است. با این حال، این فقط در مورد خانه های ما صدق نمی کند.

همچنین ممکن است در موسسات تجاری و سایر اماکن عمومی مورد استفاده قرار گیرد. پس چرا ضبط فیلم های دوربین مدار بسته مهم است؟ فیلم های ذخیسره شده در سیستم های دوربین امنیتی به حل جرایم کمک می کنند. این جنایات ممکن است کوچک یا جدی باشد. به عنوان مثال، خانه شما قربانی سرقت می شود (زیرا دزدهایی وجود دارند که علی رغم حضور دوربین های مدار بسته، به اندازه کافی شجاع هستند که مرتکب جرم شوند).

وقتی دوربین های مدار بسته خود را بررسی کردید، نمی توانید فیلم ذخیره شده زمان وقوع آن جنایت را پیدا کنید. آیا دوربین امنیتی شما در خدمت هدف خود بوده است؟ طبیعتا اینطور نیست بنابراین، هیچ تصویری از هویت سارق و نحوه وقوع آن نخواهید داشت.

چه عواملی باعث از بین رفتن فیلم در دوربین های مدار بسته می شود؟

قبل از حل مسئله در مورد از دست دادن ویدیو، ابتدا به شما می گوییم که چرا این اتفاق می افتد. دلایل مختلفی برای از بین رفتن ویدیو وجود دارد.

۱ – یکی از این دلایل می تواند مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری است. مواردی وجود دارد که این موارد روی فیلم های ذخیره شده تاثیر می گذارد، بنابراین آن را خراب می کند یا منجر به از بین رفتن این فیلم ها و تصاویر می شود.

۲ – گذشته از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری، از بین رفتن فیلم امنیتی دوربین نیز ممکن است به دلیل منبع تغذیه، سیم کشی و اتصال به اینترنت باشد.

۳ – عامل خطای انسانی نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، مواقعی وجود دارد که به طور تصادفی برخی از فیلم های ضبط شده بر روی دوربین های امنیتی خود را حذف می کنیم.

۴ – دلیل دیگر از بین رفتن ویدیوی دوربین مدار بسته نیز ممکن است به دلیل نقص دید مادون قرمز شب، سیستم عامل قدیمی، از بین رفتن سیگنال رادیویی یا فساد دیسک درایو سخت (هارد دیسک) باشد.

روش های بازیابی فیلم در دوربین های مدار بسته

اکنون شما از اهمیت فیلم های دوربین مدار بسته و دلایلی که در گم شدن فیلم ها وجود دارد، آگاه هستید. حال، با ما در مورد روش های مختلف در مورد چگونگی بازیابی این فیلم های از دست رفته همراه باشید.

الف) بازیابی فیلم ها از پشتیبان گیر (Backup)

۱ – می توانید فیلم ها را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که شما باید هنگام تنظیم و نصب، نسخه پشتیبان تهیه فیلم ها و تصاویر دوربین امنیتی خود را در درایو خارجی حفظ کنید. می توانید این فیلم های گمشده را از آنجا بازیابی کنید.

۲ – یک کار خوب دیگر برای نجات Cloud Computing یا (رایانش ابری) است. اگر در سیستم ابر ذخیره کنید با مشکل حذف تصادفی یا موارد دیگر در مورد از بین رفتن فیلم روبرو نخواهید شد. همچنین فضای بیشتری را در دستگاه ضبط دوربین امنیتی شما باقی می گذارد. فضای ذخیره سازی ابر همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم های دوربین امنیتی شما را بدون توجه به جایی که در آن هستید یا چه زمانی به این فیلم ها دسترسی دارید فراهم می کند.

ب) بازیابی فیلم های NVR / DVR

می توانید فیلم های NVR / DNR را در مرکز بازیابی اطلاعات بازیابی کنید. این معمولا آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. این امر در صورت آسیب ندیدن جسمی درایو NVR / DVR قابل اجرا است. در غیر این صورت، ممکن است تصاویر یا فیلم ها در یک مرکز بازیابی اطلاعات که دارای گواهینامه ISO است، بازیابی چنین داده هایی با اطمینان ا از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

ج) فیلم های حذف شده به طور تصادفی یا عمدی نیز ممکن است بازیابی شوند.

شما می توانید این کار را با کمک یک دیسک درایو قابل جابجایی انجام دهید. دیسک درایو قابل جابجایی قادر به بازیابی داده ها از دستگاه های مختلف ذخیره سازی رسانه دیجیتال است. برای این کار، کارت SD هدف را با استفاده از دستگاه کارت خوان به رایانه خود وصل کنید. سپس می توانید روند بازیابی را ادامه دهید.

د) بازیابی ویدیو دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار بازیابی ویدئو

اگر پشتیبان (backup) فیلم ها یا تصاویر از دست رفته در دوربین مدار بسته خود را حفظ نکرده اید، نرم افزار Stellar Photo Recovery می تواند به شما کمک کند تا این فیلم های از دست رفته را بازیابی کنید. در ادامه نحوه بازیابی پرونده های شما آورده شده است:

۱ – راه اندازی نرم افزار بازیابی عکس ستاره ای

۲ – در صفحه اصلی نرم افزار انتخاب کنید چه چیزی را بازیابی کنید را انتخاب کنید.

۳ – مرحله بعدی انتخاب مکانی که می خواهید بازیابی شود برای شروع فرآیند اسکن، روی Scan کلیک کنید.

۴ – جعبه محاوره ای اسکن با موفقیت انجام شد نتایج اسکن را نمکایش می دهد تعداد پرونده های یافت شده و اندازه داده ها. در صفحه سمت چپ پنجره اصلی، تمام داده های بازیابی شده ذکر شده است. می توانید آنها را در کادر سمت راست پیش نمایش دهید.  توجه: اگر فیلم های مورد نیاز خود را در لیست نمی بینید، گزینه Deep Scan را که در پایین مشاهده می کنید، انتخاب کنید.

۵) روی بازیابی کلیک کنید. همچنین می توانید فقط فایلهای انتخابی را بازیابی کنید. به عبارت دیگر، فیلم های مورد نیاز خود را انتخاب کرده، راست کلیک کرده و روی بازیابی کلیک کنید.

۶) موقعیت مکانی که می خواهید فیلم ها را در جعبه محاوره ذخیره کنید، مشخص کنید. روی ذخیره کلیک کنید همه فیلم ها در محلی که شما مشخص کرده اید ذخیره می شوند.

در صورت شناسایی ضرر ویدیو چه باید کرد؟

اولین کار در صورت تشخیص از دست دادن ویدیو در دوربین مدار بسته خود این است که، وحشت نکنید. چندین مورد وجود دارد که باید هنگام انجام این کار آنها را بررسی کنید.

۱ – اتصالات برق باید بررسی شود. مراقب اتصال کابل شل باشید. آنها را بر طرف کرده و کابل های برق معیوب را تغییر دهید، مخصوصا کابل های قدیمی.

۲ – سپس دوربین ها و نرم افزارها را دوباره راه اندازی کنید. سعی کنید دوربین را به درگاه دیگری در NVR / DVR وصل کنید. با این کار بررسی می شود که آیا درگاه به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل در پورت است، پس باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید تا ویدیو نمایش داده شود.

۳ – اتصال دوربین به آداپتور برق را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که درست وصل شده است.

۴ – طول کابل اینترنت یا BNC می تواند فیلم های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که در طول مشخص شده باشد. کابل های طولانی تر منجر به کیفیت ضعیف تصویر می شوند، به خصوص اگر طول کابل بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد.

۵ – اگر از دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید، POE و سوئیچ روتر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به درستی کار می کند. ببینید که چراغ های مادون قرمز (IR) روشن هستند و دوربین قدرت کافی را دریافت می کند.

۶ – بطور مرتب سیستم عامل را به روز کنید. با این کار می توانید مشکلات از دست دادن ویدیو یا عدم پخش آن را بر طرف کنید. اگر با رعایت همه نکات فوق نتوانستید، و هنوز هم نمی توانید ویدیو را ببینید، سعی کنید همه دستگاه ها را خاموش کنید. سپس دوربین ها و DVR یا  NVR را دوباره راه اندازی کنید. بعد، همه کلیدهای برق را جدا کرده و دوباره آنها را وصل کنید.

در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که علاوه بر اینکه ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم دوربین مدار بسته ما به درستی کار می کند، اما نباید فقط نظارت بر دارایی خود را به این تجهیزات واگذار کنیم!!!

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

http://beta.lekhafoods.com/speciality/pizza/tuscana-pizza-margherita.aspx

http://www.unionbaygroup.com/blog/union-bay-group-blog/post/amazon-creates-online-showcase-for-kickstarter-crowdfunded-products

http://ideal.thesoftking.com/dizcuz/forum/threads/how-to-eliminate-hp-printer-says-offline-error

https://mozaikv3.cc.itu.edu.tr/haberler/2018/05/04/hatice-kose-hocamizin-i-nsan-robot-etkilesimi-konusundaki-tedx-konusmasi

http://archives.lametropole.com/article/bouffe/vins/des-bordeaux-de-r%C3%AAve

http://www.lucka-uprava-sdz.hr/galerija/emodule/566/eitem/72

تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته

تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته
تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته

یک تکنولوژی با نور پشت زمینه است که در سنسورهای تصویر Cmos برای تصویر برداری در دوربین های مدار بسته استفاده می شود. این دوربین مدار بسته دارای حساسیت ۲۰۰۰ میلی ولت بر هر میکرومتر است.

این دوربین مدار بسته با تصویر برداری رنگی، هنگام تصویر برداری با منبع نور m2/7060 و f5.6 ، در واقع معادل انباشت یک ثانیه می باشد. این دوربین مدار بسته کیفیت تصویر بالایی را در میزان حداقل نور، نزدیک مادون قرمز به شما نمایش می دهد. شایان ذکر است این تکنولوژی در دوربین مدار بسته مختص به شرکت SONY می باشد و سنسورهای تصویر برداری دوربین مدار بسته سونی با ارائه عملکرد با حساسیت بالا برای فیلمبرداری در شب این نیاز را برآورده می کند.

این طراحی بهینه در دو.ربین مدار بسته علاوه بر ساختار بر روشنایی شب، عملکرد حساسیت را از محدوده نور مرئی افزایش داده است که شامل محدوده نزدیک مادون قرمز در پشتیبانی از فیلمبرداری در شب می باشد.

Starlight: پردازنده تصویر با نور پس زمینه

برخلاف پردازنده های تصویر از نوع قدیمی، در این نوع پردازشگرها، تصویر از قسمت پشت دریافت می شود که هیچ مانعی در دیافراگم دوربین مدار بسته وجود ندارد و نور مستقیما در فوتو باز دارد که در حداقل نور، تصویر برداری کند.

مزایای این نوع دوربین مدار بسته

استفاده در محیط های خاص (کم نور)

به شما این امکان را می دهد که تصویر برداری مطلوبی از محیط داشته باشید.

صرفه جویی در مصرف برق

در پردازشگرهای قبلی در دوربین مدار بسته معمولی که در محیط کم نور استفاده می شد تصویر برداری متکی به نور مادون قرمز بود که در طول ۱۲ ساعت شب مقداری مصرف انرژی (برق) زیادی داشت. ولی در دوربین های استارلایت شما از نور مادون قرمز استفاده نمی کنید و این باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

تصویر برداری رنگی از محیط

برخلاف دوربین های مدار بسته قبلی و مرسوم که در شب تصویر سیاه و سفید نمایش می داد، در این نوع دوربین مدار بسته (starlight) تصویر از نوع رنگی می باشد.

معایب دوربین های با فناوری starlight

اگر بخواهیم در مورد معایب این نوع دوربین مدار بسته توضیح دهیم فقط می توانیم به هزینه زیاد تهیه دوربین اشاره کنیم.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://vk.com/wall531217510_32055

https://hometownhomedecor.com/activity/p/466558/

http://coinwatchers.com/forums/p/289031/

https://dailygram.com/index.php/profile-51101/?link-id=254695

https://www.pearltrees.com/frankmartkhan#item378198361

https://hookedheartie.com/activity/p/868387/

http://geekgirlsnightout.com/membership/activity/p/3347398160276594160/

https://cinecrowd.com/en/node/1114?page=65#comment-440332

اهمیت دوربین مدار بسته در تجارت

دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت
دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت

املاک تجاری و مسکونی و شرکت ها نیز به امنیت نیاز  دارند تمام مکان های تجاری مانند ساختمان های اداری و خرده فروشی ها، همه شرکت ها نیاز به بررسی دقیق راه حل های امنیتی یکپارچه دارند.

اگر چه نگهبانان امنیتی یک عنصر محافظت در طبقه همکف را ارائه می دهند، اما گوش آنها به اندازه کافی گسترده نیست تا بتوانند نظاره گر کل محل باشد. این جایی است که سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته نقش مهمی را در کار روزانه یک تجارت بازی می کنند. قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه چنین سیستم هایی برای محافظت در برابر سرقت احتمالی یا فعالیت های مجرمانه نصب شده اند، اما می توانند در سطح بهره وری کارکنان نیز نقش مهمی داشته باشند. در حالی که برخی از افراد ممکن است احساس کنند که قانون قانونی آنها در یک محیط بزرگ تضعیف می شود. این کار برای اطمکینان از حفظ فعالیت ها و رفتار همه کارمندان به صورت روزانه انجام می شود.

دوربین ها می توانند در وسط اتاق یا در گوشه و کنار واقع شوند. اگر چه جایگذاری آنها بر تصاویر و زاویه امنیتی که هر دوربین می تواند بر آن تاثیر بگذارد تاثیر می گذارد، اما حضور پررنگ دوربین ها می تواند به عنوان باز دارنده برای هر جنایتکار عمل کند. دانستن اقدامات آنها احتمالا توسط تعداد زیادی از دوربین ها شناسایی می شود که به وضوح چهره آنها را نشان می دهد می تواند سرعت سرقت و جرم را کاهش دهد.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

جدی گرفتن امنیت در این روز و روزگار بسیار مهم است. فقط تجارت و دارایی های تجاری نیستند که به امنیت خوبی نیاز دارند بلکه خانه های ما نیز هستند. با افزایش جرم و سرقت از مکان های بسیار رایج، بسیار مهم است که گزینه های امنیتی موجود را در نظر بگیرید و یکی از گزینه های مناسب را انتخاب کنید. یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه های تامین امنیت در منزل و محل کار، دوربین های مدار بسته و تجهیزات است.

دوربین های مدار بسته می توانند به عنوان یک عامل باز دارنده بسیار موفق برای سارقان و سارقین عمل کنند.

در زیر برخی از نگرانی های مربوط به خانه و تجارت و ۱۰ دلیل اصلی برای نصب دوربین مدار بسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

اگر نگران جنایتی باشید، دوربین ها نه تنها می توانند مجرمان را در این عمل جلب کنند، بلکه حضور سیستم های دوربین مدار بسته می تواند یک جنایتکار را به فکر دو مرتبه در مورد هر نوع کار نادرست بکشاند. در مورد آن فکر کنید، اگر قصد دارید یک فروشگاه یا دفتر را خراب کنید یا خرابکاری کنید، اگر می توانید در حال ضبط شدن هستید، می خواهید این کار را انجام دهید؟

جلوگیری از سرقت کارمندان

اگر به یکی از کارمندان خود مشکوک هستید، اما نمی دانید از کجا شروع به تلاش برای رسیدن به موارد زیر کنید، یک دوربین می تواند یک ابزار بسیار مفید باشد.

اثبات مفید باشید

اگر یک جرم در مشاغل شما یا اطراف آن انجام شده است و فرد متهم به ارتکاب جرم در دوربین گرفتار شده است، شما یک پرونده دیگر برای یک پرونده دادگاه دارید. داوران می توانند فیلم هایی را از دوربین های امنیتی شما مشاهده کرده و مشاهده کنند که شخص محاکمه در واقع مرتکب جرم شده است. نه تنها در آینده مانع از ایجاد همین مشکل خواهید شد بلکه به کل جامعه خود کمک خواهید کرد.

کمک به اجرای قانون در حل جرم

وقتی شخصی مرتکب یک جرم شده و در دوربین گرفتار می شود، پلیس و دیگر ماموران اجرای قانون می توانند از این رسانه ها برای انتشار ویدئو یا عکس از طریق رسانه های مختلف از فیلم استفاده کنند. داشتن تصویری از مظنون می تواند هنگام دستگیری و گرفتن یک جنایتکار خطرناک در خیابان، دنیایی را بوجود آورد.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

محافظت از کارمندان

دوربین مدار بسته می تواند از کارمندان شما در مقابل خشونت مشتریان محافظت کند. شاید از طرف همکاران یا حتی از مشتری ناشی شود.

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مدار بسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند. چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشد که در آن احتمال آتش سوزی رخ دهد. دوربینی که در آنجا قرار دارد آسیب های احتمالی را کاهش می دهد زیرا اقدامات اضطراری می تواند فورا انجام شود. دوربین ها همچنین ممکن است در مناطقی قرار گیرند که تصادفی ممکن است اتفاق بیفتد. این مهم است به طوری که اقدامات نجات دهنده زندگی می تواند به سرعت به کار گرفته شود.

افزایش اعتماد به نفس مشتری

بانک ها و مغازه های مجهز به دوربین های مدار بسته حس امنیت را به مشتریان می دهند. مشتریان احساس امنیت می کنند و این باعث افزایش اطمینان مشتری می شود.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

1.      دوربین مداربسته خورشیدی

2.      تکنولوژی EXIR هایک ویژن

3.      معرفی سیستم اعلام سرقت

4.      شهر هوشمند

5.      امنیت سایبری هایک ویژن

6.      دوربین زیر آب هایک ویژن

7.      تغییر رنگ دوربین مداربسته

8.      دوربین حرارتی هایک ویژن

9.      نویز دوربین مداربسته

10.   روندهای صنعت امنیت

تست هارد دوربین مداربسته

آموزش پرس سوکت شبکه

آموزش پرس سوکت شبکه
آموزش پرس سوکت شبکه

آموزش پرس سوکت شبکه

آموزش پرس سوکت شبکه: می خواهیم به آموزش نحوه سوکت زدن کابل های شبکه

بپردازیم. اما ابتدا به معرفی دو کابل شبکه که استفاده از آنها در سیستم های مدار بسته

و نظارتی رایج است می پردازیم.

همانطور که می دانید کابل های شبکه رایج که در نصب دوربین های مدار بسته استفاده

می شوند شامل CAT5 و CAT6 هستند که از لحاظ ظاهری مشابه با یکدیگر هستند و

ممکن است شما در انتخاب هر کدام دچار اشتباه گردید. به طور کلی دو راه برای تشخیص

این دو نوع کابل وجود دارد:

۱ – توجه به اعداد و نوشته های چاپ شده بر روی کابل مدل استانداردی باشد حتما

مشخصات بر روی آن درج شده است.

۲ – راه دیگر برای تشخیص این دو کابل این است که ضخامت کابل CAT5 همیشه کمتر و

نازک تر از کابل CAT6 است.

تشخیص این دو نوع کابل به شما کمک می کند تا بنوانید از سوکت مربوط به همان کابل

استفاده کنید. حال نوبت به تشخیص نوع سوکت هر کابل می رسد. به این روش که در

سوکت های CAT5 دندانه های داخلی سوکت همگی به یک شکل در کنار هم ردیف شده

اند ولی دندانه های سوکت CAT6 به صورت یکی در میان روی هم قرار داشته و ضخامت و

فاصله بین دندانه ها از هم بیشتر است.

تجهیزات لازم برای سوکت زدن کابل شبکه

  1. کابل CAT5 به متراژ لازم
  2. یک جفت سوکت RG- 45 که همان سر کابلی RG- 45 میباشد. RG مخفف
  3. Registered Jack است.
  4. Crimper یا پرس شبکه برای محکم کردن سر RG- 45
  5. سیم چین برای بریدن قسمت های اضافه سیم
  6. یک Cable Tester برای تست صحیح بودن عملیات سوکت زنی

نحوه سوکت زنی

زدن سوکت شبکه یکی از قسمت های مهم در نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه است

که شامل هفت مرحله زیر است:

۱ – ابتدا پوشش پلاستیکی سر کابل شبکه را به اندازه حدود ۲٫۵ سانتی متر مانند شکل

بریده تا سیم های داخل آن مشخص گردند. برای این منظور می توانید از سیم چین یا

کاتر استفاده کنید.

۲ – رشته های سیم های موجود در کابل را کاملا از هم جدا نموده و آنها را با توجه به

رنگبندی شان به صورت زوج در آورید. (برای مثال کابل نارنجی و سفید نارنجی در یک زوج

قرار می گیرند)

۳ – با توجه به نوع اتصال مورد نظرتان که می تواند از نوع cross یا straight باشد، سیم

ها را در دست مرتب می کنید. ترتیب رنگ سیم ها برای هر یک از انواع اتصالات در شکل

زیر نشان داده شده است. همانطور که در شکل مشاهده می کنید در اتصال کراس یکی از

سرهای کابل دارای رنگ بندی متفاوتی است. در ادامه به کاربرد کابلهای کراس و تفاوت آنها

اشاره خواهیم کرد.

نحوه سوکت زنی

۴- پس از مرتب کردن رنگ ها با توجه به اتصال آنها، سر سیم ها را به صورت کاملا صاف

می برید به نحوی که حدود ۱٫۳ سانتی متر از سیم ها بدون پوشش بماند. توجه کنید که

بیشتر از این مقدار سیم ها را لخت نکنید زیرا باعث می شود کابل به خوبی به سوکت

متصل نشود.

۵ – پس از قیچی کردن سیم ها آنها را به همان صورت وارد سوکت نموده تا همانند شکل

زیر شوند. توجه داشته باشید که سیم ها حتما مانند عکس تا انتهای سوکت رفته باشند.

به نحوه قرار گیری پوشش پلاستیکی انتهای کابل هم توجه داشته باشید که حتما باید در

داخل سوکت قرار بگیرد.

۶ – در مرحله نهایی سوکت را مانند شکل به وسیله دستگاه پرس یا  Crimper، پرس کنید.

برای این کار دسته های پرس را محکم فشار دهید تا از اتصال درست سیم ها با سر

سوکت مطمئن شوید.

۷ – در پایان می توانید جهت اطمینان از اتصال صحیح کابل ها از دستگاه تستر شبکه

استفاده کنید. اگر کابل از نوع معمولی باشد باید چراغ های دستگاه هر کدام با عدد روبروی

خود روشن شود. اگر هر کدام روشن نشد بدانید که آن سوکت ایراد دارد و ممکن است

یک یا چند رشته آن به درستی با فلز سر سوکت اتصال نداشته باشد.اگر هم دستگاه

حالت کراس را نشان داد بدانید که در ترتیب رنگها اشتباه کردید و باید بررسی کنید و بعد

از پیدا کردن ایراد سیم را چیده و یک سوکت جدید بزنید.

کاربرد کابل شبکه Cross و Straight

در صورتی که نیاز داشته باشید تا دستگاهی را به سوئیچ یا روتر متصل نمایید باید از

اتصال استریت استفاده کنید. همچنین در رابطه با NVR های POE نیز که برای هر دوربین

سوکت متفاوتی دارد باید از اتصال استریت استفاده نمود. در صورتی که نیاز به اتصال

مستقیم دوربین شبکه به کامپیوتر باشد باید از اتصال کراس استفاده کنید.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://www.gatesofantares.com/activity/p/839920/

https://vvfit.com/activity/p/1251524/

https://www.webtalk.co/n/34174791

https://www.aiuextension.org/activity/p/743894/

https://edukite.org/activity/p/1458008/

https://www.linkedin.com/posts/turgut-khan-367b291b7_httpshiktejaratcom-cctv-%D9%85%D8%AE%D9%81%D9%81-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-activity-6825744620585058304-Lwku

http://customerpolicedepartment.com/activity/p/712518/

خطا هنگام تنظیمات DVR

خطا هنگام تنظیمات DVR
خطا هنگام تنظیمات DVR

خطا هنگام تنظیمات DVR

خطا هنگام تنظیمات DVR: انتخاب یک دستگاه و محصول همگون دوربین ها که متناسب

با نیازتان باشد می تواند مزایای بسیاری را برای شما فراهم نماید و برعکس آن نیز صادق

است.

اگر محصول مناسبی را انتخاب ننمایید، دوربین های شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمی

نمایند و سامانه نظارت تصویری برای شما بدون کاربرد خواهد شد. اگر شما خواهان خرید

سامانه نظارت تصویری به همراه دوربین های آن هستید و نیاز است که DVR یا NVR را

به همراه آن داشته باشید باید پارامتر های متعددی را در نظر بگیرید.

نصب دوربین های نظارت تصویری و در نظر گیری امکانات آن در کنار بررسی نیازهای

امنیتی شما می تواند بالاترین سطح امنیتی را برای شما به ارمغان آورد.  برخی از زمان ها

بعضی از افراد خودشان تمایل به نصب سامانه نظارت تصویری دارند و می خواهند پیکر

بندی DVR یا NVR را انجام دهند. اشتباهات متداولی در این زمینه وجود دارد که در مقاله

به آن اشاره خواهیم کرد.

بودجه کلی

در گام اول باید بودجه خود را، متناسب با نیاز خود تامین نمایید در هنگام خرید یک

سامانه نظارت تصویری باید مشخصات فنی دستگاه ها را با دقت بررسی نمایید. مطمئنا

دستگاهی که دویست دلار است دارای مزایا و پارامترهای پیشرفته تر از دستگاهی است

که فقط پنجاه دلار قیمت دارد. در گام بعد نیاز است که مشخصه های دستگاه های

مدیریت تصاویر DVR و NVR را کاملا آنالیز نمایید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه ها و سامانه های ارزان قیمتی در بازار نظارت تصویری وجود دارد که حتی نمی توانند حداقل نیازها نظیر حساسیت به حرکت را پوشش دهند. برای به حداکثر رسیدن اثر بخشی و کارایی سامانه نظارت تصویری باید با مزایای پیشرفته هر دستگاه آشنا گردید. با در نظر گرفتن پارامترهای پیشرفته و خرید این نوع محصولات، کارایی سیستم نظارت تصویری شما بهینه خواهد شد.

محل قرار گیری دوربین

برای آنکه بتوان اثر بخشی سامانه نظارت تصویری را بهینه تر نمود، نیاز است که محل قرار

گیری دوربین تجزیه و تحلیل گردد و برای این مورد نیاز است به پرسش های زیر پاسخ

داده شود:

  • میزان تغییر نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربین چقدر است؟
  • تغییراتنوری در منطقه مذکور در شب به چه میزان است؟
  • خواهان مانیتور و نظارت بر چه چیزی هستیم؟
  • میزان تحرک و رفت و آمد در این منطقه چقدر است؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربین دارید؟
  • کدام لنز برای این منطقه مناسب تر است؟
  • آیا نیاز است که چند دوربین را برای پوشش نظارتی کامل در این منطقه در نظر بگیرید؟
  • برای نظارت بهینه در این منطقه نیاز به نظارت مستقیم دارید و یا می توانید با یک نظارت کلی نیاز خود را مرتفع سازید.
انتخاب بهترین دوربین مدار بسته

در هنگام نصب دوربین، شناسایی نیاز خود و اهداف مورد نظر جزء مهم ترین پارامترها می

باشد. اگر در یک دوربین خواهان پلاک خوان هستید بخش وسیعی از تصویر باید پلاک را

پوشش دهد و به بیان دیگر تصاویری که وسعت بالایی را پوشش می دهند و دید وسیع

دارد نمی توانند جزئیات را برای شما فراهم نمایند. صد البته رابطه و تناسبی بین رزولوشن

تصویر و نوع نیاز وجود دارد که برای شناسایی یا احراز هویت تعداد پیکسل های سوژه

مورد نظر را در تصویر اندازه گیری نمایید.

در استانداردها و مقررات برای احراز هویت و یا تشخیص قوانینی وضع شده است که در

مقالات بعدی به آن اشاره می کنیم. یکی دیگر از نیازها تشخیص چهره است که برای

نصب دوربین در مبادی ورودی باید دوربین به نحوی نصب گردد تا این نیاز را به طور کامل

پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربین

انتخاب لنز دوربین نیاز به آگاهی از برخی مفاهیم اولیه دارد تا با آشنایی با قوانین

مقدماتی نور بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید البته به کمک شبیه سازها و جداول

این انتخاب برای همگان ساده شده است و دیگر کسی برای انتخاب لنز چالشی ندارد. اما

یادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربین گام بعدی تعیین لنز متناسب و متناظر با آن

است.

برای استفاده از این شبیه سازها یا جداول و یا نرم افزارها محاسبه کننده لنز نیاز به داشتن

دو پارامتر مهم دارید. ۱ – فاصله سوژه تا دوربین  ۲ – وسعت تصویر.

باتعیین این دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، می توانید لنز مناسب را انتخاب

کنید.

دوربین روز / شب و مادون قرمز

برای آنکه بتوانید در شب تصویر خوب و کاربردی داشته باشید باید روی دوربین، LED

های قرمز نصب شده باشد و با نصب آن تصویر شفاف در شب فراهم شود. البته برای

آنکه دوربین از طیف مادون قرمز بتواند استفاده کند نیاز است روی دوربین فیلتر

مکانیکی مادون قرمز وجود داشته باشد. با آگاهی از این مورد اگر روی یک دوربین اصطلاح

Day / Night درج شده باشد مفهوم آن را دارد که این دوربین می تواند از طیف مادون

قرمز برای تصویربرداری شب استفاده نماید.

ماژول های مادون قرمز در کنار دوربین از نظر توان روشنایی و میزان پوشش متفاوت

هستند و برای آنکه شما انتخاب مناسبی داشته باشید باید از کارشناسان مربوطه سوال

کنید که این بخش تا چند متر را می تواند روشن نماید. دوربین هایی که ماژول مادون

قرمز روی آن تعبیه شده در تاریکی مطلق می توانند تصویربرداری نمایند.

شرکت های مختلف در زمینه تصویربرداری در نور کم فناوری های نوین عرضه کرده اند.

برای انتخاب خوب و مناسب شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتخاب دوربین باسیم / بدون سیم

امروزه با پیشرفت فناوری شبکه امکان استفاده از دوربین های بدون سیم فراهم شده

است، در سامانه های قدیمی آنالوگ نیاز به پیاده سازی بستر کاملا اجباری بود اما امروزه

می توان از دوربین های بی سیم نیز استفاده نمود. برخی از شرکت های تولید کننده،

دوربین بی سیم را نیز عرضه نموده اند.

دوربین های امنیتی بی سیم با اتصال به اینترنت می تواند تصاویر را از راه دور برایتان

نمایش دهند و شما قادر به مانیتورینگ قلمرو خود از طریق موبایل باشید. شبکه های

نطارت تصویری اغلب به صورت کابلی پیکربندی می شوند اما گاهی نیاز به استفاده کردن

از دوربین های بی سیم وجود دارد. پیاده سازی دوربین های بی سیم نیاز به شبکه بی

سیم نیز دارد که این عامل سبب اضافه شدن هزینه های سربار پروژه می شود.

کیفیت تصویر

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربین و رزولوشن، شما باید یارامتر نسبت سیگنال به نویز دوربین

را از کاتالوگ پیدا کنید. نسبت سیگنال به نویز یا SNR مفهومی است که کیفیت تصویر را

مشخص می کند و هر چه این عدد بزرگ تر باشد کیفیت بالاتری خواهید داشت. تفاوت

کیفیت بالای تصویر و کیفیت بالای رزولوشن در این است که کیفیت بالای تصویر

جزئیات شفاف تر و بدون نویز را فراهم می کند و انتقال سیگنال سبب تضعیف سیگنال

نخواهد شد.

تعداد فریم بر ثانیه

بسیاری از شرکت های سازنده تجهیزات امنیتی خواهان ذخیره سازی و ارسال تصاویر با

بالاترین نرخ فریم هستند. اما نرخ فریم بالا سبب می شود میزان ذخیره سازی نیز افزایش

یابد و یا نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشید. طراحان در بسیاری مناطق از ارسال فریم

بالا اجتناب می کنند تا فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال نمایند و هزینه پروژه را مضاف

ننمایند.

بودجه شما و نیازتان عوامل مهمی هستند که پیکربندی نرخ فریم را تعیین می نمایند.

اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و

نیازهای خود را با ایشان در میان بگذارید تا این افراد بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد

دهند. امیدواریم مقاله فوق توانسه باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری از متضرر شدن

خریداران دوربین مدار بسته اطلاعاتی را به نظر برساند.

مقالات دوربین مداربسته:

1.      انواع دوربینهای تب سنج

2.      جنبه تاریک اینترنت اشیا

3.      دوربین تشخیص چهره: راه حل های بدون تماس

4.      استراتژی امنیت سایبری

5.      هوش مصنوعی در عملیات نظارتی

6.      جنبه‌های گوناگون تکنولوژی شناسایی چهره

7.      تامین امنیت موسسات آموزشی

8.      تأثیر نورپردازی بر عملکرد دوربین مداربسته

چالش های صنعت امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی