تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته

در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.

1.      افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020

2.      دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

3.      انواع دوربین های مداربسته

4.      انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر

5.      برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021

6.      انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

7.      تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

8.      عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

9.      اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

10.  اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

11.  نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

12.  بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟

13.  سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

14.  تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری

15.  تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

16.  DVR Acusense هایک ویژن

17.  دوربین مداربسته دید در شب

18.  افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020

19.  دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

20.  انواع دوربین های مداربسته

21.  انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر

22.  برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021

23.  انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

24.  تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

25.  عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

مزیت نقشه حرارتی دوربین مداربسته / دوربین مداربسته ضد انفجار


heat-map-cctv,,دوربین حرارتی یا Heat Map با نشان دادن مکان های پربازدید به نحوه چیدمان محصولات و   نحوه قرارگیری کارکنان در فروشگاه کمک می کند.
تکنولوژی نقشه حرارتی یاHeat Map اطلاعات ارزشمندی از نقاط پر رفت و آمد در اختیار کاربر قرار می دهد. این قابلیت مختص دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. با ما همراه باشید تا با طریقه عملکرد Heatmapو مزیت نقشه حرارتی آشنا شوید.

کاربرد Heat Map


کارکرد دوربین مدار بسته  با قابلیت نقشه حرارتی به این صورت هست که الگوی حرکت افراد را در یک بازه زمانی ضبط می کند. به این ترتیب، دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی، نقاط پر رفت و آمد و کم رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ های مختلف نشان می دهد. از این طریق کاربر متوجه می شود مکان هایی که به رنگ قرمز هستند اشخاص بیشتری در آنجا تردد کرده اند.
از قابلیت Heat Map می توان برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… بهره برد.
با کمک این قابلیت صاحبان کسب و کار متوجه خواهند شد که کدام قسمت یا کدام محصولات طرفداران بیشتری دارد. به این ترتیب فروشنده میفهمد، مشتری ها بیشتر به چه چیزی علاقه دارند و از آن بازدید کرده اند. از سوی دیگر مدیریت متوجه می شود محصولات مورد نظر خود را در کدام قسمت قرار دهد تا بیشتر دیده شود.
به این ترتیب نقشه گرمایی می تواند کمک بزرگی در فروش بیشتر محصولات از نظر نحوه چیدمان کالاها بکند. به طوری که محصولات و خدمات راحت تر و بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد. یکی از بهترین برند های تولید کنند دوربین حرارتی برند هایک ویژن است.

مزیت-نقشه-حرارتی-یا-Heatmap,,مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی
مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی

طریقه عملکرد Heatmap


تکنولوژی به کار رفته در دوربین های حرارتی، مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان را در طول زمان ثبت می کنند. اطلاعات به دست آمده از این الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی در طیف رنگی مختلف قرمز، آبی، سبز، زرد و ... نمایش داده می شود. نصب دوربین مدار بسته حرارتی می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.
هر کدام از این رنگ ها با توجه به پارامترهایی که قبلا در نرم افزار تعریف شده است، معنا می شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان می دهد که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه از همه بیشتر است. رنگ آبی نشان می دهد در آن نقاط کمترین بازدیدها صورت گرفته.
علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز ارائه می شود. نمودار روزانه تراکم جمعیت در هر ساعت را نشان می دهد. اما نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز را نشان می دهد. به این ترتیب اعداد به دست آمده در هر ساعت و هر روز می تواند در بهبود خدمات کمک کند. بنابراین مشخص می شود نیرو ها در چه ساعاتی در چه روزهایی در هفته و در چه مکان هایی بهتر است بیشتر حضور یابند. همچنین می توان تعیین کرد، محصولات مورد نظر در کدام قسمت های بخش تجاری چیده شوند.

مزیت نقشه حرارتی


  • بهره گیری از heat map برای نحوه چیدمان کالا ها و تعیین محل های پرتردد و کم تردد در فروشگاه ها
  • زمانبندی و برنامه ریزی برای فروش کالا ها و تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های پر فروش
  • تغییر دکوراسیون فروشگاه برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پر رفت و آمد


نکته در مورد دوربین های Heat Map


یک موضوعی در مورد دوربین های مداربسته حرارتی که دانستن آن مهمه، این است که نقشه حرارتی مربوط به تراکم رفت آمد افراد می باشد. این دوربین ها هیچ ربطی به تغییرات دمایی هوا و دوربین های termal ندارد.

پک دوربین مداربسته    

دوربین مداربسته ضد انفجار و مزایای آن

دوربین-مداربسته-ضد-انفجار-و-مزایای-آن,,
دوربین های مداربسته ضدانفجار در واقع نوعی از سیستم های مداربسته هستند که برای مکان های پرخطر استفاده می شوند. یک دوربین مداربسته معمولی در مکان هایی همچون معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و ... برای اهداف نظارتی کافی نخواهد بود. از این رو چنین صنایعی، همواره نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای نظارت و رسیدگی به چالش های می باشد. در ادامه می خوانیم:

• معرفی دوربین مدار بسته ضد انفجار
• کاربرد دوربین های ضدانفجار
• نحوه عملکرد دوربین ضدانفجار
• استانداردهای لازم
• مشخصات


معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار


دوربین مداربسته ضد انفجار دوربینی است که می توان در هر محیطی نصب کرد اما بیشتر در محیط های خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده می شود.
جنس بدنه این دوربین ها از فولاد قوی و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آیب های احتمالی در امان باشد.
این دوربین ها در برابر پرتوهای خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا بسیار مقاومت فوق العاده ای دارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی این دوربین ها، الکترواندود شده است.
محصولاتی مختلفی از این سری از دوربین ها تولید شده است که دارای قابلیت های مختلفی هستند. برخی از این دوربین ها قسمت های گرم کننده و برف پاک کن دارند. همچنین برخی دارای قابلیت موقعیت یابی، عکس برداری به صورت نوری یا حرارتی می باشند.
بنابراین، طراحی این دوربین ها به نحوی است که در هنگام وقوع انفجار سالم می مانند و تصاویرشان از دست نمی رود.

کاربرد دوربین های ضدانفجار


دوربین های ضدانفجار در مشاغلی همچون تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان های سوخت گیری هواپیماها، معادن زغال سنگ و یا پالایشگاه های نفت، تاسیسات تصفیه فاضلاب و... استفاده می شوند.
در این محیط ها اغلب گازهای قابل اشتعالی مانند استون، پروپان، متان، هیدروژن و یا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

نحوه عملکرد


هنگامی که یک دستگاه های برقی و الکترونیکی را روشن می کنید در ابتدا یک جرقه های کوچکی تولید می شوند. به عنوان مثال، یک کلید برق روشنایی خانگی ممکن است در هنگام روشن شدن، یک جرقه قابل رویت کوچک و بی ضرر را منتشر کند.
حال در یک فضای معمولی مانند خانه، این جرقه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما چنانچه در محیطی تولید شود که مواد اشتعال زا و حساس مانند گاز، مواد شیمیایی، اکسیژن و ... به میزان زیاد موجود هستند ممکن است انفجار رخ دهد.
در واقع دوربین مداربسته ضد انفجار بیش از آنکه در برابر انفجار مقاوم باشند از وقوع آن جلوگیری می کنند. این دوربین ها در محیط هایی با شرایط سخت مانند توربین های گاز یا بخار، سایت های پردازش مواد شیمیایی و پالایشگاه های پتروشیمی دوام می آورند.

استاندارد های لازم


لازم به ذکر است که دوربین مداربسته ضد انفجار باید دارای استانداردهایی همچون ATEX یا IECEx باشد.
IECEx یک استاندارد بین المللی است، در حالی که دستورالعمل یا استاندارد ATEX برای محافظت از کارگران از خطرات انفجاری و ایجاد استانداردهای جامع برای تجهیزات موجود در اتحادیه اروپا است. این استانداردها نوع محیط و سطح مقاوت تجهیزات را مشخص می کنند. استاندارد UL نیز مربوط به تجهیزات موجود در ایالات متحده است.

مشخصات


دوربین های مداربسته ضدانفجار دارای انواع و مدل های مختلفی هستند. اما تمامی آنها دارای مشخصات استاندارد زیر می باشند:

قابل اعتماد و مستحکم


دوربین های ضد انفجار با محفظه های بسیار قدرتمندی تجهیز شده اند. حتی در محیط های کاری خطرناک و شرایط آب و هوایی بسیار بد نیز می توانید به صورت پیوسته محل مورد نظر را نظارت کنید.

سیستم یکپارچه برای نظارت 24 ساعته


این دوربین ها به راحتی با سایر تجهیزات مانیتورینگ از راه دور مانند موبایل، تبلت و ... ادغام می شوند.
به این ترتیب، شما می توانید به طور مداوم فعالیت های روزانه محل کار خود را، در هر جایی که هستید نظارت کنید. تصاویر ضبط شده در این محیط ها می تواند به کاهش سطح خطر کمک کنند.

وضوح تصویر بالا

تصور کنید که دوربین مداربسته ای نصب کرده اید که تصاویر دانه یا تار شده را ارسال می کند و یا در تاریکی تصاویر قابل رویتی ارائه نمی کند. اما در مورد دوربین های مدار بسته ضد انفجار ویژگی هایی مانند وضوح عالی، تشخیص رنگ ها و کیفیت تصویر فوق العاده (حتی در نرخ فریم بالا)، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال موتورایز و حساسیت به روشنایی(LUX) بالایی وجود دارد( های دارک فایتر هایک ویژن).
بنابراین، آنها می توانند مسافت های طولانی را پوشش دهند و تصاویر با جزئیات زیادی را در نور کم ارائه دهند.

ویژگی های هوشمند

بسیاری از دوربین های مداربسته ضد انفجار مدرن برای داشتن حداکثر ایمنی، مجهز به ویژگی های هوشمندی مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص حرکت و یا تشخیص آلارم کاذب هستند.
با استفاده از این ویژگی های تجزیه و تحلیلی، این دوربین ها قادر به تشخیص رخدادهای مختلف هستند و به طور خودکار با اقدامات خاص مانند ارسال آلارم پاسخ های لازم را می دهند.

تضمین ایمنی داده ها

دوربین های ضدانفجار در زمانی که یک انفجار یا آتش سوزی رخ می دهد کارایی بالایی دارند. تصاویر ارسالی این دوربین ها در هنگام انفجار می تواند در یافتن علت دقیق حادثه بسیار کمک کننده باشند.
این تصاویر همچنین می توانند برای آموزش، تجزیه و تحلیل دقیق و یا برای حل مسائل حقوقی مفید باشند.

دسترسی از راه دور


هنگامی که یک دوربین ضد انفجار را در سیستم نظارت تصویری خود تعبیه می کنید می توانید از راه دور بر آن کنترل داشته باشید.
مزیت این کار این است که نظارت از راه دور بر یک منطقه خطرناک ایمنی بالاتری دارد.

قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟


قابلیت-UTC-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
در هنگام نصب  دوربین مدار بسته  ، زمان هایی پیش می آید که نصاب مجبور به نصب دوربین مداربسته بر روی سقف یا دیوار می شود. این کار البته باعث پیشگیری از دستکاری های خرابکارانه یا سایر عوامل می گردد. از جهتی این مسئله باعث می گردد تا دسترسی به دوربین ها جهت انجام تعمیرات، تنظیمات و ... دشوار گردد.
برای حل این موضوع تولیدکنندگان دست به ابداع تکنولوژی هایی زده اند که بتوان از راه دور این تنظیمات را انجام داد. یکی راه حل، استفاده از فناوری UTC است.

قابلیت UTC

"UTC" مخفف عبارت Up The Coax است، که در سیستم های نظارت تصویری آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر با استفاده از UTC می تواند از راه دور به منوی OSD دوربین دسترسی داشته و تنظیمات لازم را انجام دهد.
آپشن های موجود در منوی OSD شامل تنظیمات مربوط به رنگ، نور، فعال و غیر فعال کردن سنسور ها و سایر قابلیت های مختلف دوربین مداربسته می گردد.

نحوه کار با UTC

کنترلر UTC دارای یک ورودی و خروجی تصویر با پورت BNC است. به منظور استفاده از آن ابتدا باید ورودی آن را به کابل تصویر دوربین مداربسته با قابلیت UTC متصل نمود و سپس باید خروجی آن را به نمایشگر یا دستگاه ضبط DVR متصل نمود.
شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منوی OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.

مزایا

در واقع تکنولوژی UTC می تواند منجر به صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه های نصب و نگه داری گردد. و به کاربر اجازه می دهد تا بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین، تنظیمات دلخواه را در دوربین انجام دهد. از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • دسترسی به منوی OSD از طریق کابل کواکسیال
  • دسترسی و تنظیم دوربین های نصب شده در خارج از محل ساختمان
  • کاهش زمان و کاهش دشواری های موجود برای مشاهده تنظیمات دوربین
  • انجام تنظیمات بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین
  • یک راه حل مقرون به صرفه بدون نیاز به تغییر طرح اصلی نصب دوربین ها

در پایان باید به این نکته توجه نمائید که این فناوری تنها بر روی سیستم نظارتی آنالوگ و آنالوگ HD قابل استفاده است. در سیستم مداربسته تحت شبکه که دارای تکنولوژی پیشرفته تری می باشند تنظیمات از طریق کنترل پنل و با امکانات بیشتری انجام می شود.

 پکیج دوربین مداربسته     شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

قابلیت تشخیص دستکاری در دوربین مداربسته چیست؟


قابلیت-تشخیص-دستکاری-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
قابلیت Tamper detection یکی از آپشن های موجود در دوربین های تحت شبکه است که این امکان را فرآهم می کند که در زمانی که دوربین مورد دستکاری و تخریب قرار می گیرد بوسیله آلارم به شما اطلاع دهد.
زمانی که این مسئله رخ می دهد و شخصی سعی بر صدمه زدن به دوربین داشته و یا به هر نحوی بخواهد جلوی کار آن را بگیرد و تصویر آن را بپوشاند، آلارم ها به صدا در آمده و شما پس از اطلاع می توانید به سراغ تصاویر رفته و مسئله را بررسی نمایید.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

کاربرد

زمانی که دوربین مداربسته مورد دستکاری قرار گیرد و در عملکرد صحیح آن اختلالی ایجاد گردد قابلیت Tamper detection می تواند کمک کننده باشد. هشدارهای خودکار این قابلیت شما را همواره به سیستم متصل نگاه داشته و این امکان را برایتان فرآهم می کند که حتی در زمانی که در محل حضور فیزیکی ندارید بتوانید بر اوضاع کنترل داشته باشید. از جمله کاربردهای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • در زمانی که دوربین ضربه فیزیکی خورده یا حرکت کند
  • زمانی که فردی سعی کند تا برق دوربین را قطع کند
  • فردی با اسپری رنگ لنز دوربین مداربسته را بپوشاند تا مانع از ثبت تصاویر آن شود.
  • فردی با قرار دادن شیئی روبروی دوربین، دید آن را بپوشاند یا به هر نحوی تصویر تار گردد.
  • برای جلوگیری از هشدار های کاذب، قابلیت Tamper detection می تواند برای ارسال هشدارها بر اساس مدت زمان وقوع اختلال تنظیم شود، به طوری که برای مثال افتادن یک برگ درخت و رد شدن آن از روی لنز منجر به فعال شدن آلارم ها نشود.

مزایا

زمانی که شما وقت این را ندارید که 24 ساعته بتوانید بر سیستم مداربسته خود نظارت داشته باشید، Tamper Detection دوربین مداربسته به کمک شما می آید. و می توانید از راه دور و با استفاده از موبایل، لپ تاپ ...بر اوضاع نظارت داشته باشید. وجود قابلیت Tamper detection در بسیاری از اماکن و سازمان ها می تواند بسیار مفید باشد. برای مثال:
  • در مکان هایی که احتمال وقوع جرم در آنها بالا است و ممکن است مجرمین سعی در آسیب رساندن به دوربین مدار بسته را داشته باشند می تواند سریعا به مامورین و نگهبانان هشدارهای لازم را بدهد.

  • یا در مدارسی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند برای مثال هنگامی که یک توپ بازی یا سایر ادوات ورزشی به دوربین برخورد می کند و آن را از کار می اندازد.

  • یا در زمان هایی که دوربین در محلی نصب شده که درختان زیادی در آن وجود دارد و شاخه ها و برگ های بر اثر باد و طوفان در کار دوربین ها اختلال ایجاد می کنند.

نحوه تنظیم


در زمان تنظیم قابلیت تشخیص خرابکاری برای دوربین مداربسته IP باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنظیمات این سیستم را چگونه انجام دهید که مطابق با نیازهای نظارتی سیستم مداربسته شما باشد :
  • باید ببینید که می خواهید فعالیت آلارم ها را برای کدام یک از قابلیت های تجزیه و تحلیل تصویری VCA قرار دهید برای مثال آیا می خواهید سییتم آلارم ها را برای قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) تنظیم نمایید یا برای قابلیت تشخیص خرابکاری (Tamper Detection) ؟ زیرا این دو قابلیت، تصاویر را برای اهداف مختلفی جستجو می نمایند و با یکدیگر متفاوت اند.
  • تنظیمات این قابلیت را می توانید برای ارسال هشدارها به چندین شخص مختلف انجام دهید زیرا زمان هایی پیش می آید که یک نفر در دسترس نیست و باید شخص جایگزین وجود داشته باشد.
  • اگر حتی در محل خود اشخاصی را به عنوان نگبان استخدام کرده اید، بهتر است باز هم از این قابلیت استفاده نمایید زیرا ممکن است نگهبان، اتاق مانیتورینگ را برای مدتی ترک نماید.

نقش ویدئووال (Video Wall) در دوربین مداربسته


نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:
  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.