تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

الگوریتم پاندا چیست و چه وظایفی دارد


الگوریتم پاندای گوگل چیست؟ این الگوریتم به عنوان یکی از الگوریتم های جدید گوگل به شمار می رود این الگوریتم را در ارتباط با رتبه بندی سایت ها طراحی کرده اند. 9 سال از ارائه ی الگوریتم مورد نظر گذشته و کار اصلی آن مبارزه با سایت های متقلب است. این سایت ها با عرضه ی محتوای بی ارزش و کپی باعث خستگی و دلزدگی کاربران می شوند. 

در واقع الگوریتم گوگل پاندا را به عنوان پالایه جستجو می شناسند، این الگوریتم برای اولین بار در سال 2011 مشاهده شده است. درباره الگوریتم پاندا باید بگوییم که مهم ترین وظیفه ی آن متوقف کردن سایت های بدون کیفیت از نظر محتوایی است. این الگوریتم هر چند وقت یکبار به روزرسانی یا آپدیت می شود که این فرایند می تواند به ضرر یا زیان سایت های تولید کننده ی محتوا باشد. 

پاندا تحت تاثیر فاکتورهای مهمی نظیر کپی نبودن محتوا و ارزشمند بودن آن قرار دارد و از این موارد چشم پوشی نخواهد کرد. 

تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو چیست

الگوریتم پاندا

گوگل برای اینکه به موتور جستجوی خود نظم ببخشد و همچنین برای نظارت بر محتوا ها و جریمه کردن محتواهای بی ارزش الگوریتم سئو پاندا را معرفی کرد. برخی از افراد عقیده دارند که این الگوریتم خشن است. اگر بخواهیم صریح در رابطه با این مطلب صحبت کنیم الگوریتم پاندا با کسی شوخی ندارد و باعث می شود که محتواهای کپی شده و دارای ارزش پایین که در سایر سایت ها وجود دارد توسط کاربر در نتایج جستجو مشاهده نشود. در صورتی که یک سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شود باز گرداندن سایت زمان بر و در برخی مواقع غیر ممکن است. 

همچنین می‌توانید بخوانید: اصول و قوانین 3 الگوریتم مهم گوگل

برای آشنایی بیشتر با الگوریتم پاندای گوگل باید بدانید که این پاندای خشن بخش های مختلفی را بررسی می کند که در ادامه قصد داریم به توضیحات مختصری در این رابطه بپردازیم.

بخش‌های بررسی شده توسط الگوریتم پاندا در سایت

محتوای کپی شده

شاید اصلی ترین وظیفه ی الگوریتم پاندای گوگل این باشد که محتوا های کپی شده را مورد بررسی قرار دهد. این الگوریتم هوشمند تشخیص می دهد که این محتوا در سایت دیگری وجود دارد پس دیگر نیازی نیست که یک سایت دیگر نیز این محتوا را بالا بیاورد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این است که محتواهای موجود در سایت شما مشابه نباشد زیرا پاندا این نوع محتوا را نیز شامل کپی دانسته و سایت شما را به سمت جریمه شدن می برد. البته می توانید با استفاده از نوفالو و نوایندکس صفحه ی مورد نظر را از دسترسی موتورهای جستجو را به محتوای تکراری سایت تان ببندید. 

محتوای باکیفیت

همان طور که قبلا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل تنها به دنبال محتواهای تکراری است بلکه این الگوریتم نسبت به محتواهای بی کیفیت نیز حساس هست. نکته قابل ذکر در این مبحث، محتوا را تنها برای ارتقا در گوگل تولید نکنید بلکه محتوایی تولید کنید که مورد توجه کاربران و مخاطبان شما قرار بگیرد سعی کنید محتوای تولیدی شما به شکلی باشد که کاربر نیاز نداشته باشد به سایت دیگری مراجعه کند. در برخی مواقع کاربر پس از کلیک کردن بر روی محتوای مورد نظر یا به صفحه ای نامرتبط هدایت می شود یا با صفحه ی خالی مواجه می شود. جالب است بدانید که گوگل این موارد را نیز تشخیص داده و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند. 

آشنایی با قوانین تبلیغات سایت

پس از بررسی و ارزیابی محتوای موجود در سایت یعنی از لحاظ کمیت و کیفیت آن ها را سنجیده و پس از آن به مسئله تبلیغات در سایت خود توجه کنید. سعی کنید آگهی ها به نسبت محتوای سایت شما زیاد نباشد زیرا باعث می شود که مخاطب با یک وب سایت پر از شعارهای تبلیغاتی روبرو شده و باعث دلزدگی آن ها خواهد شد. این موضوع باعث می شود که سایت شما توسط کاربران بلاک شود. هنگامی که یک سایت توسط کاربران مسدود یا بلاک شود گوگل این موضوع را تشخیص خواهد داد و باعث می شود که وب سایت شما در دسته ی سایت های بی کیفیت دسته بندی شود. بهتر است آگهی های کمتر و با کیفیت بالا را در سایت خود قرار دهید. 

عملکرد الگوریتم پاندا و پنگوئن چگونه است

الگوریتم پاندا

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل یکی از پیشرفته ترین الگوریتم های گوگل است که مهم ترین وظیفه ی آن تشخیص کپی و محتوای بی کیفیت در سایت های مختلف است. یکی دیگر از الگوریتم های معروف گوگل، الگوریتم پنگوئن است که عملکردی شبیه به فیلتر داشته و وظیفه ی آن مقابله با سایت هایی است که از طریق شیوه های اسپم و همچنین انباشتن صفحات از کلید واژه ها تلاش می کنند که در نتایج موتور جستجو گر گوگل تغییر ایجاد کرده و خود را به رتبه های بالاتر گوگل بکشانند اما الگوریتم پنگوئن سایت های این چنینی را شناسایی کرده و آن ها را جریمه می کند. در واقع می توانیم این ادعا را داشته باشیم که الگوریتم پاندا و پنگوئن هر دو جزو الگوریتم های ضد اسپم هستند. 

الگوریتم پاندا چه بخش هایی را کنترل می کند

در ادامه آموزش الگوریتم پاندا باید بدانید که وظیفه ی این الگوریتم بررسی و شناسایی وکنترل محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش، محتوا های کپی شده است. الگوریتم پاندای گوگل سایت هایی را که از قوانین گوگل پیروی کرده و در کنار آن از محتوایی با ارزش بالا برخوردار هستند را شناسایی کرده و سایت های نا معتبر را نیز حذف خواهد کرد. با توجه به این عملکرد کاربران این امکان را دارند که با اطمینان بیشتری از سایت های مورد نظرشان استفاده کنند. 

تاثیرات الگوریتم پاندای گوگل در ایران از سال 2013 آغاز شده است و به این ترتیب کم کم سایت هایی که از محتوا های بی ارزش و کپی شده همچنین تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کردند به تدریج از نتایج گوگل حذف شده و گرفتار پنالتی گوگل شدند.

اگر می خواهید روند کار شما بهبود پیدا کند باید از تولید محتوا های اشتباه و روش های کلاه سیاه فاصله بگیرید. برای دوستی با الگوریتم پاندای گوگل می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا روش های تولید محتوای غیر اصولی را رها کنید
  • بهتر است محتواهای تکراری را ویرایش یا به کل حذف کنید.
  • محتواهای قدیمی سایت را قدرتمند، سودمند و با کیفیت کنید.
  • نسبت به تبلیغات سایت و مقایسه ی آن با میزان محتوا یک نگرش جدید داشته باشید.
  • از اینکه محتوای صفحه ی خاص با جستجوی کاربران هماهنگ باشند اطمینان حاصل کنید.
  • الگوریتم های مهم گوگل که باید سئو کاران با آن ها آشنایی داشته باشند

الگوریتم پاندا

الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره هر کدام وظیفه ای دارند. در میان این الگوریتم ها پاندا به عنوان یکی از اصلی ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود. این الگوریتم علاوه بر بررسی و کنترل کیفیت محتوا های سایت های مختلف به ارزیابی میزان رضایت کاربران از سایت های اینترنتی نیز می پردازد. عملکرد الگوریتم پاندای گوگل بسیار پیچیده است. یکی از اصلی ترین عملکردهایی که الگوریتم پاندای گوگل به آن حساسیت نشان می دهد کم بودن محتوای سایت است. جالب است بدانید که بسیاری از صفحات که دارای چند جمله یا محتوای کمی هستند، این نوع صفحات باعث نارضایتی کاربران شده است. در صورتی که یک محتوا به کرات در سایت شما تکرار شده الگوریتم پاندای گوگل دست به کار شده و سایت را حذف می کند. برای جلوگیری از حذف منابع کپی شده را برداشته یا با ذکر منبع بیاورید.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

1.      https://seokav5.persianblog.ir/vZLag4Y05vHqnYm3ab1q-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

2.      https://seowebmaster5.persianblog.ir/e71OqGa6oESoAWOe5woo-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

3.      http://seobaz5.parsiblog.com/Posts/37/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a/

4.      http://seo555.parsiblog.com/Posts/42/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a+%d8%a8%d8%a7+%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%86/

5.      http://seowebmaster1.parsiblog.com/Posts/42/%d9%85%d8%b2%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%8a+%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a/

http://seokaran5.parsiblog.com/Posts/38/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87/

طراحی سایت سالن زیبایی


میل به زیبایی از ابتدای خلقت در نهاد بشریت وجود داشته و روز به روز بهای بیشتری به آن داده می شود. طراحی سایت سالن زیبایی راه حلی تاثیر گذار و مناسب برای معرفی خدمات قابل ارائه در این مراکز به مخاطبین به شمار می آید. امروزه شیوه های تبلیغاتی مانند استفاده از کاتالوگ و بروشور دیگر اثر گذاری سابق را در بحث تبلیغات و بازاریابی نداشته است. با توجه به میل بازار تبلیغات به سمت اینترنت و دنیای مجازی، صاحبان سالن های زیبایی نیز رو به اینگونه تبلیغات آورده اند و شاهد موفقیت این نوع از معرفی خدمات و تبلیغات می باشند. داشتن سایتی جامع و کامل که به خوبی معرف سالن زیبایی و خدمات قابل ارائه در آن باشد، راهکاری مناسب برای جذب مشتریان بیشتر و حتی حفظ و نگهداری مشتریان فعلی محسوب می گردد. طراحی سایت سالن زیبایی می تواند قابلیت هایی مانند اطلاع رسانی اخبار، خدمات جدید سالن و تخفیف ها را داشته باشد و با آگاه ساختن مشتریان از شرایط ویژه و خدمات متنوع می تواند در حفظ آن ها گام موثری بردارد.

طراحی سایت سالن زیبایی باعث رونق گرفتن کسب و کار سالن های زیبایی شده است البته مطرح شدن از طریق دنیای مجازی به کمک طراحی سایت نیازمند رعایت یک سری استانداردها و نکات می باشد. برای به روز رسانی دائمی اطلاعات و محتواهای موجود در سایت توجه به نیازها و سلایق جامعه اهمیت بسزایی دارد.

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

 

طراحی سایت آرایشگاه

با ترویج روش های جدید تبلیغاتی مردم روش های کهنه و قدیمی تبلیغاتی را کنار گذاشته اند. امروزه تبلیغات برای افزایش درآمد بیشتر حرف اول را می زند. البته نه هرگونه تبلیغاتی، تبلیغات باید حرفه ای و به صورت گسترده انجام بپذیرد. شرکت ها، موسسات، تمام سالن های زیبایی، کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه ها برای افزایش مشتری و در آمد بیشتر نیازمند تبلیغاتی حرفه می باشد. قدم اول برای تبلیغات حرفه ای تبلیغات اینترنتی اصولی توسط طراحی سایت می باشد. از مزیت های طراحی سایت، تبلیغات بیشتر، شناساندن محصول و یا نحوه عملکرد و کارایی خدمات ارائه شده می باشد که کمک بزرگی به درآمد زایی بیشتر می کند. آرایشگاه ها و یا سالن های زیبایی یکی از مکان هایی هستند که نیازمند طراحی سایت جهت تبلیغات برای شناساندن انواع خدمات خود می باشند. طراحی سایت آرایشگاه از جمله خدماتی می باشد که توسط پرشیاوب طراحی و راه اندازی می شود.

 

مزایای طراحی سایت آرایشی و زیبایی

امکان رزرو آنلاین جهت تعیین وقت قبلی

 برندینگ

 سئو محلی

 افزایش مشتریان از طریق جستجو

 معرفی و ارائه کلیه نمونه کارها

انجام تبلیغات از طریق سئو

معرفی کامل از خدمات و آرایشگاه

قرار دادن آدرس دقیق آرایشگاه توسط نقشه گوگل در سایت

معرفی دقیق کارکنان آرایشگاه و سوابق کاری

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان

افزایش بازدید کنندگان وب سایت

 

نکات کاربردی در طراحی سایت سالن زیبایی

در طراحی سایت سالن زیبایی شاید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات داشتن گرافیک زیبا یا به عبارتی به کارگیری از ترکیب رنگ ها و نقش های جذاب و جالب توجه باشد. رعایت اصول و قواعد زیبایی شناسی و به کار گیری رنگ های هماهنگ و طرح های مناسب و با کیفیت در طراحی سایت سالن زیبایی می تواند اولین گام که جلب نظر اولیه مخاطبین است را به خوبی برداشته و در ادامه با داشتن محتوایی مناسب و خدمات خاص، با کیفیت و با قیمت مناسب می توان مابقی راه تبلیغاتی را با خیالی آسوده طی کرد. استفاده از تصاویر با کیفیت در طراحی سایت سالن زیبایی امری ضروری می باشد. می توانید نمونه کارهای جدید خود را در قسمت بالای صفحه اول سایت نمایش دهید تا مخاطبین بتوانند نمونه تصاویر را آنلاین مشاهده کنند و تصمیم گیری نمایند. در طراحی سایت سالن زیبایی قسمتی با عنوان معرفی را برای آشنایی مخاطبین و مشتریان با شما، سابقه فعالیت، معرفی مدیریت و همکاران سالن، تقدیرنامه ها و گواهینامه ها و. اختصاص دهید

در بخش اطلاعات تماس شماره تماس ها، آدرس به همراه نقشه دقیق محل قرار گیری سالن و همچنین آدرس پست الکترونیکی قرار می گیرد. ضمنا برای این بخش می توانید امکان پرسش سوالات به صورت آنلاین را نیز طراحی نمایید. در نظر گرفتن بخشی با عنوان رزرو آنلاین نوبت از قابلیت سایت های خوب و با کیفیت به شمار می آید. رزرو آنلاین نوبت برای انواع خدمات در طراحی سایت سالن زیبایی می تواند اعتبار سایت و سالن را افزایش دهد. با امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین برای مشتریان در هر ساعت از شبانه روز دغدغه تماس در ساعات کاری و برخی مشکلات مانند تداخل وقت ها رفع خواهد شد. بخش دیگر خدمات می باشد که در این قسمت خدماتی که در سالن ارائه می شود به صورت طبقه بندی شده قرار گرفته و برای هر عنوان توضیحاتی در مورد نحوه کار و مواد مورد استفاده و تصویر نمونه ای از کارها درج می گردد.

طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت


از دیگر عنوان های کاربردی در طراحی سایت سالن زیبایی بخش اخبار و مقالات می باشد که در آن آخرین اطلاعات و اخبار دنیای مد و زیبایی و مباحث بهداشتی و آرایشی از سر تا سر دنیا را می توان درج نمود. علاوه بر تصاویری که در صفحه اصلی سایت قرار می دهید می توانید در بخش گالری تصاویر نیز به صورت طبقه بندی شده آرشیو تصاویر مربوط به هر کدام از خدمات را قرار دهید. در قسمتی با عنوان فیلم های آموزشی می توان فیلم های آموزشی در زمینه های مختلف مثلا آموزش انواع بافت، گریم، شینیون و. را قرار دهید که این بخش نقش بسیار موثری در افزایش بازدید از سایت نیز خواهد داشت. طراحی سایت سالن زیبایی راهی عالی برای اطلاع رسانی اخبار مربوط به تخفیف ها و جشنواره ها می باشد. عموما صاحبان سالن های زیبایی زمان هایی از سال برای جلب نظر مشتریان اقدام به ارائه تخفیفاتی مناسبتی نموده که از طریق سایت می توان اطلاعات کامل را در اختیار علاقمندان گذاشت.


در نظر گرفتن بخشی خاص برای عروس می تواند از جذابیت های سایت به شمار آید. این روزها افرادی که در تدارک مراسم عروسی هستند بیشترین بررسی را از طریق سایت ها انجام می دهند. با داشتن اطلاعات کامل در مورد پکیج عروس و قرار دادن نمونه کارها در این قسمت می توانید نظر بسیاری از این افراد را به خود جلب نمایید.یکی از ایده های خوب در طراحی سایت سالن زیبایی می توان به طراحی صفحه اختصاصی برای هر کدام از پرسنل اشاره کرد که ضمن معرفی و نمونه سوابق کاری، امکان ارتباط و دریافت مشاوره از آن ها میسر باشد. قرار دادن بخش نظرسنجی در سایت می تواند ضمن کمک به بهبود کیفیت کارها، حس اعتماد در مخاطبین را نیز افزایش دهد.

وب سایت یک سالن زیبایی باید حس اعتماد را در مشتریان بیدار کند

پایه و اساس یک وب‌سایت سالن زیبایی و آرایشی؛ ساختن و معرفی سبک کاری ویژه و شخصیت برند خاص شما به مشتریان شماست. دنیای وب با طراحی وب سایت سالن زیبایی به‌طور اختصاصی به شما کمک می‌کند تا اطمینان پیدا کنید که پیامی را که می‌خواهید از طریق فضای وب انتقال دهید، به‌درستی و کامل به مشتریان شما برسد. دنیای وب به شما کمک می‌کند تا با طراحی وب سایت سالن زیبایی خاص و مناسب و  بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، تمام نیازهای مشتریان را پوشش دهید و برند و کسب‌وکار خود را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای به آن‌ها نشان دهید. دنیای وب  در کنار شماست تا مشتریان را  با  ایجاد حس اعتماد و اطمینان از طریق ساختن تصویر کاملی از نمونه کارها، محتوای خوب، روندهای معمول، خدمات آنلاین و توجه به اصول طراحی و زیبایی‌شناسی، به سالن خود جذب کنید.

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

اهمیت پنل مدیریتی در طراحی سایت سالن زیبایی

 مانند سایر سایت ها در طراحی سایت سالن زیبایی نیز داشتن پنل مدیریتی با قابلیت مناسب برای مدیریت سایت و به روزرسانی اطلاعات و اعمال تغییرات نیاز اصلی سایت می باشد. توجه به بهینه سازی یا همان بحث سئو سایت از دیگر نکات کلیدی در طراحی سایت سالن زیبایی می باشد به گونه ای که با رعایت موارد لازم برای بهبود سئو سایت هنگامیکه شخصی در مورد سالن زیبایی یا موارد مشابه در موتورهای جستجوگر مختلف جستجو می کند، سایت در صفحات اولیه قرار داشته باشد تا احتمال بازدید از سایت افزایش یابد. توجه به بحث ریسپانسیو بودن سایت که امکان مشاهده مناسب سایت از طریق گوشی تلفن همراه و تبلت میسر گردد، از نکات قابل توجه دیگر در طراحی سایت سالن زیبایی می باشد.

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) چیست؟

زمانی که بخواهید سایت خود را بهینه کنید لازم است با اصطلاحات رایج سئو آشنا باشید. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید قدمی برای بهینه سازی سایت خود نمی‌توانید بردارید.

این یک لیست از اصطلاحات رایج سئو است که هر بازاریاب آنلاین باید برای بهینه سازی سایت خود یا مشتریان از آن اطلاعات داشته باشد تا درک بهتری از قوانین سئو داشته باشد.

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect)

این اصطلاح به این معنی است آدرس صفحه‌ای را به صورت دائم به صفحه دیگری انتقال دهید. دلایل این کار می‌تواند برای هر کسب و کاری متفاوت باشد. اما موضوعی که مهم می‌شود این است که این تغییر برای صفحه قدیمی انجام شود تا اگر کاربر به این صفحه مراجعه کرد به صورت اتوماتیک به صفحه جدید انتقال داده شود.

زمانی که کرولرها به چنین صفحه‌هایی می‌رسند به دنبال آدرس صفحه‌های ریدایرکت شده می‌گردند. با این کار اعتبار صفحه اول برای صفحه مقصد در نظر گرفته می‌شود و ترافیک قبلی از بین نمی‌رود و رتبه این صفحه در گوگل حفظ می‌شود.

 

ALT Text / Tag یا Attribute

این یک توضیح مختصر از عکس‌های موجود در صفحه شماست. شما با این نوشته موضوع عکس خود را برای گوگل مشخص می‌کنید تا درک بهتری از عکس شما در صفحه سایت داشته باشد.

در واقع Alt Text یکی از صفت‌های تگ image است که در کدنویسی html مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای جستجو به سراغ alt نوشته شده بر روی تصاویر می‌روند و عکس را بر اساس موضوع ایندکس می‌کنند. البته نوشته شده به عنوان alt باید مختصر و مفید باشد و همچنین بهتر است شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد. این کار را حداقل برای یکی از عکس‌های خود انجام دهید و سعی کنید برای توضیح عکس، کلمات مرتبط با آن را بنویسید.

 

انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو است. لینک دهی برای صفحات ما در سایت یکی از مراحل بهینه سازی سئو است. برای لینک دهی شما قسمتی از متن که با مطلب مقصد لینک مرتبط باشد را انتخاب می‌کنید. به کلمه یا کلماتی که برای لینک مورد نظر انتخاب می‌کنید، انکر تکست می‌گویند.

معمولا زمانی که این کار را انجام می‌دهید، این کلمات به رنگ آبی تبدیل می‌شوند و کاربر با نگه داشتن ماوس بر روی آن، شکل دست را در صفحه نمایش خود می‌بیند که مشخصه وجود یک لینک است. با کلیک کردن بر روی آن وارد صفحه مقصد می‌شود.

انکر تکست‌ها در کدهای html با تگ a href  مشخص می‌شوند که مقابل کد href آدرس صفحه لینک نوشته می‌شود.

 

وبلاگ

وبلاگ‌ها بخشی از سایت شما هستند که می‌خواهید مقالاتی مرتبط با حرفه خود و به صورت مرتب را در این قسمت از سایت خود منتشر کنید. هر پست وبلاگ در سایت شما یک صفحه مجزا است که توسط موتورهای جستجو دیده می‌شود. با قسمت وبلاگ، محتوای سایت شما تکمیل‌تر می‌شود.

اگر کاربران با جستجو عناوین خود به سایت شما برسند، گوگل این موضوع را یک امتیاز ویژه در نظر می‌گیرد. فراموش نکنید که تولید محتوا می‌تواند پادشاه سایت شما باشد. با این پادشاه ترافیک سایت شما بیشتر و باعث فروش و بازدید می‌شود.

 

تگ canonical url

این تگ شباهت زیادی به کارکرد ۳۰۱ ریدایرکت است. در مواقعی که دو صفحه شبیه به هم از لحاظ اطلاعات داشته باشید، احتمالا یکی از آن صفحات به صورت مطلب داپلیکیت قرار گرفته است. برای این که هر دو صفحه در گوگل ایندکس نشود، به کمک تگ canonical url این دو صفحه، یک صفحه در نظر گرفته می‌شود.

این تگ به شما کمک می‌کند تا از ایجاد صفحات یک شکل با مطالب یکسان در فضای وب جلوگیری کنید. وجود صفحات یکسان و ایندکس شدن همه آن‌ها در موتورهای جستجو می‌تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما بگذارد.

فرم تبدیل (Conversion Form)

فرم‌های تبدیل فرم‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت خود را به دست آورید. صفحات فرود یا landing page می‌توانند دارای این فرم‌ها باشند که سوالاتی را از بازدیدکننده بپرسند و اطلاعاتی از آن‌ها کسب کنند. این اطلاعات مانند ایمیل مخاطبان، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم بتوانید برای نظرسنجی یا جشنواره‌ها به آن‌ها اطلاع رسانی کنید.

 

وب دایرکتوری (Web Directory)

وب دایرکتوری‌ها راهنمای موتورهای جستجو هستند. در فضای وب، سایت‌های معتبری وجود دارند که سایت‌های دیگر را در موضوعات مختلف دسته بندی می‌کنند. این وب‌سایت‌ها به صورت مرجع هستند توسط اشخاص ایجاد می‌شوند و به صورت دستی یا توسط ربات‌ها می‌توانند موضوعات سایت‌ها را دسته بندی کنند. دسته بندی با روش دستی قاعدتا دقیق‌تر از روش اتوماتیک است.

برای بهبود سئو وب سایت خود لازم است یک سایت مرجع را به عنوان وب دایرکتوری انتخاب کنیم. برای انتخاب این سایت لازم است به نکاتی توجه کنیم. سایت موردنظر باید جنبه بصری بالایی داشته باشد؛ یک سایت با ظاهر زیبا می‌تواند مخاطبان را جذب محتوای سایت کند.

به دنبال سایتی بگردید که در نتایج گوگل ثبت شده باشد. اگر با جستجوی موضوع مورد نظرتان، صفحه‌ای از این سایت مرجع در نتایج نباشد، ممکن است آن سایت اسپم شده باشد که در این صورت لازم است از این انتخاب صرف نظر کنید.

 

دامنه سایت (Domain)

نام اصلی وب سایت (به عنوان مثالwww.yoursite.com ) را دامنه می‌گویند. هر وب‌سایتی دارای یک آدرس IP است. این آدرس‌ها از تعدادی اعداد تشکیل شده‌اند که با نقطه از هم جدا می‌شوند.  آدرس‌های IP شامل ۴ دسته اعداد هستند. حفظ کردن این اعداد برای هر سایت مشکل ایجاد می‌کند. به همین منظور برای آسان کردن این رویه از نام دامنه برای این موضوع استفاده شد تا لازم نباشد اعدادهای آدرس IP هر سایت را به خاطر بسپارید.

به عنوان یک پیشنهاد خوب است که مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. موتورهای جستجو از وب سایت‌هایی که دارای ثبت نام طولانی‌تر هستند ، حمایت می کنند زیرا نشان از تعهد دارد.

 

Above the fold

اصطلاح Above the fold در روزنامه هم به کار برده می‎شد. در واقع به اولین صفحه روزنامه که جلوی دید خوانندگان یا رهگذران از جلوی دکه روزنامه فروشی بود، گفته می‌شد. برای طراحی این صفحه زمان و حساسیت بیشتری به کار می‌بردند تا خواننده رابه خواندن کامل مطلب ترغیب کنند.

قسمتی از وب‌سایت است که کاربر به محض ورود به سایت شما و بدون این که نیاز به اسکرول باشد شاهد اطلاعات آن قسمت می‌شود. بهتر است برای این قسمت از سایت که جلوی دید کاربر است اطلاعات ویژه‌ای قرار دهید. متن و تصویر با کیفیت و جذاب برای این قسمت از صفحه وب‌سایت شما پیشنهاد می‌شود.

این صفحه برای ربات‌های گوگل اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنیم در این قسمت حتما از تگ H1 حتما استفاده کنید.

 

عنوان‌ها (Headings)

تگ‌های H1 تا H6 یکی از مهم‌ترین تگ‌های استفاده شده در وب‌سایت هستند که عناوین شما را مشخص می‌کنند. این عناوین از متن عادی به ترتیب می‌تواند برجسته‌تر و پر رنگ‌تر نوشته شوند. موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای به این تگ‌ها می‌دهند.

 

HTML

کدهای html یک زبان نشانه گذاری برای ایجاد صفحات وب و اپلیکیشن است. البته زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز برای ایجاد صفحات وب وجود دارند، اما همه آن‌ها به نوعی به این زبان وابسته هستند. به همین دلیل این زبان را عنصر کلیدی در طراحی صفحات وب می‌دانند.

 

Java script

یک زبان برنامه نویسی تحت وب است که به صورت اسکریپت نویسی نوشته می‌شود. جاوا اسکریپت امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارد و با کدهای html در  ارتباط است. با کدهای جاوا اسکریپت می‌توانید انیمیشن‌های مختلفی را در سایت خلق کنید.

 

Inbound Link

پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوندی از سایت دیگر سئو شما را بهبود می بخشد، به خصوص اگر این سایت دارای PageRank بالایی هم باشد.

 

لینک داخلی (Internal Link)

پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت. می‌توانید در صفحه اصلی وب سایت به صفحات محصولات لینک ایجاد کنید.

 

صفحات ایندکس شده (Indexed Pages)

صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند. برای ایندکس شدن صفحات وب سایت شما دو مرحله باید طی شود. اول این که ربات گوگل بتواند صفحات جدیدی که به سایت اضافه کرده‌اید را پیدا کند و همچنین تشخیص دهد که این اطلاعات برای مخاطبان مفید است.

 

کلمه کلیدی (Keyword)

این کلمات توسط کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌شوند. هر صفحه در وب سایت شما باید توسط کلمه کلیدی خاصی بهینه شود.

 

لینک بیلدینگ (link building)

ایجاد لینک‌های ورودی بیشتر به وب سایت خود برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو را لینک بیلدینگ می‌گویند.

 

کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keyword)

رقابت در کلمات کلیدی بلندتر آسان‌تر می‌شود. استفاده از این کلمات کلیدی برای مشاغل کوچک راهکار خوبی برای بهبود رتبه سایت در گوگل است.

 

فراداده (Metadata)

داده‌هایی هستند که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره وب سایت شما ارائه می‌دهند. در واقع این داده‌ها موضوع فعالیت شما را به گوگل توضیح می‌دهند.

 

توضیحات متا (Meta Description)

یک توضیح ۱۶۰ کاراکتری یا کمتر که خلاصه‌ای از موضوع صفحه مورد نظر وب‌سایت شماست. این توضیح مختصر در صفحات نتایج جستجو در زیر عنوان صفحه نشان داده می‌شود.

 

Meta Keywords

مانند برچسب‌هایی از کلمات کلیدی بودند که در حال حاضر دیگر استفاده‌ای در موتورهای جستجو ندارند.

 

mozRank

رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz. تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی که به یک وب سایت یا صفحه خاص در آن وب سایت اشاره دارد. ۱۰.۰ بهترین صفحه مرتبط با اینترنت است و ۰ هیچ پیوندی برای ورود به وی‌سایت ندارد.

 

Nofollow

لینک سازی در سئو تاثیر به سزایی در بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل دارد. لینک‌سازی به ۲ صورت فالو و نوفالو انجام می‌شود. لینک نوفالو به صورت بک کد در صفحه مورد نظر شما نوشته می‌شود که به موتورهای جستجو خبر می‌دهد به سراغ لینک مورد نظر نروند و این صفحه را در پیج رنک سایت شما محاسبه نکند.

 

عنوان صفحه (Page Title)

نامی که برای صفحه خود و مرتبط با موضوع آن انتخاب می‌کنید در بالای پنجره نمایشگر شما نمایش داده می‌شود. این عنوان باید دارای کلمه کلیدی مربوط به محتوای صفحه مورد نظر شما باشد.

PageRank

به معنی رتبه صفحه است که این رتبه از جانب گوگل به صفحه شما در وب‌سایت اختصاص داده می‌شود.

 

پرداخت هزینه برای هر کلیک (PPC)

PPC مخفف Pay Per Click است. یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است. در این روش بازاریابان از وب‌سایت‌های پربازدید برای تبلیغات محتویات سایت خود استفاده می‌کنند. زمانی هزینه به ازای هر کلیک حساب می‌شود که کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند. مانند تبلیغات در گوگل

 

RSS Feed

ابزاری برای انتقال دیتا بین وب‌سایت‌های مختلف است. این دیتا قابل درک برای کاربران است و می‌تواند اخبار سایت‌های مورد نظر شما باشد.

 

SERP

به صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود.

 

نقشه سایت (Sitemap)

موتورهای جستجو توسط نقشه سایت، سایت شما را مشاهده و ارزش‌گذاری می‌کنند. سایت مپ یک لیستی از مهم‌ترین عناوین و مطالب سایت شما را در خود نگهداری می‌کند تا سایت توسط خزنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر ایندکس شود.

 

رسانه‌های اجتماعی (Social Media)

برنامه‌هایی مانند لینکدین، یوتیوب، توئیتر، گوگل پلاس و فیس بوک رسانه‌های آنلاین هستند که توسط افراد ایجاد می‌شوند. بهتر است از این رسانه‌های اجتماعی به سایت خود لینک دهی انجام دهید.

 

یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو ، Traffic Rank

رتبه‌بندی میزان ترافیک سایت شما نسبت به سایر سایت‌های اینترنتی است. می‌توانید رتبه ترافیک خود را بر روی سایت الکسا بررسی کنید.

 

آدرس سایت (URL)

آدرس وب سایت. زمانی که وارد سایتی شوید، نام آن سایت در قسمت نوار آدرس مرورگر شما نمایش داده می‌شود.

منابع دیجیتال مارکتینگ و سئو:


http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/



http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net

تبلیغات ، دوربین مداربسته برای منزل


دوربین مداربسته برای منزل یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل