تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

سیستم کنترل تردد هوشمند

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.

سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.

  • سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل  ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این  سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.


 نصاب دوربین مداربسته     دوربین مداربسته تی وی تی  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد