تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنعت حفاظت تصویری

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

حل مشکلات طراحی38


Tim Smith؛ طراح و توسعه دهنده وب؛ در رابطه با چیستی وب سایت و طراحی و پیاده سازی این که چگونه می‌توان محصولات را با دانستن بهتر این موضوع پیش برد، به ارائه مطالب مهمی در ادامه پرداخته است.

طراحی وب سایتwww.ParsCms.com

ما در زمانی بسیار جذاب و پویا زندگی می‌کنیم، زمانی که در آن وب به جامعه انسانی معرفی شد؛ و سپس ابزارهای آن روز به روز پیشرفته‌تر شدند. ابزارهایی از قبیل : iPad, iPhone و تلفن‌های اندروید. همگی روش‌های طراحی وب را دچار تغییرات انقلاب گونه‌ای کرده‌اند. این ابزارها طراحان را ملزم به رعایت مدل‌های متعامل، اندازه‌های مختلف در صفحات مانیتورها و روش‌های جدیدی که کاربران با استفاده از آن‌ها به وب دسترسی پیدا می‌کنند را به ما معرفی کردند. CSS3 و Html5 راه‌های جدیدی در پیش روی ما گذاشتند تا ما در طراحی وب، جنبه‌های زیبایی شناسی را بهتر رعایت کنیم.

دوران طراحی وب سایت‌ها فقط برای کارایی ساده به پایان رسیده است. هم اکنون کارامدی طراحی یکی از نکاتی است که همیشه بایستی به عنوان سرلوحه طراحان در امر طراحی قرار گیرد. دانش طراحی ما روز به روز پیشرفته‌تر شده است. اما آیا ما به خوبی توانایی استفاده از آن را داریم!؟ آیا مشکلات تعاملی کاربران حل شدن شده‌اند!؟ آیا مسائلی که برای حل کردن انتخاب می‌کنیم، مسائلی مناسب هستند!؟ و یا این که ما خود را فریب داده و در مرز زاویه‌ها، پیکسل‌ها و سایه‌های گرافیکی پنهان کرده‌ایم!؟

طراحی چیست؟

با مراجعه به فرهنگ لغت پی می‌بریم که طراحی به معنای برنامه ریزی و شکل دادن به یک شی خاص می‌باشد. همه ما با این عبارت و معنای آن آشنایی ویژه‌ای داریم و با شنیدن آن به سادگی به معنای آن پی می‌بریم. اما لغت برنامه ریزی که در بخشی از معنای طراحی استفاده شده است، بخش دوست داشتنی آن است. ایده پردازی، طرح ریزی اولیه و وایرفریم همگی در زیر مجموعه برنامه ریزی قرار می‌گیرند و در راستای ایجاد یک وب سایت یا برنامه به عنوان قدم‌های اولیه و ضروری محسوب می‌گردد. به طوری که اگر فردی به عنوان یک طراح در یک آژانس طراحی مشغول به کار باشد، اما از وایرفریم بی اطلاع بوده و در فرایند آن شرکت نداشته باشد، می‌توان گفت که کار خود، به عنوان یک طراح را به درستی انجام نمی‌دهد. شغل ما به عنوان طراح ایجاب می‌کند که ما مشکلات پیش روی خود را حل کنیم. همه پروژه‌ها با مشکلات متعدد و مختلفی رو به رو هستند. در صورتی که ما فرایند حل مشکلات را به خوبی انجام ندهیم، وظیفه خود را به عنوان طراح انجام نداده‌ایم. اگرچه بخش اعظمی از حل این مشکلات مستقیماً با فرآیند طراحی ارتباط ندارد، اما زمانی که برای حل مشکلات پروژه اختصاص می‌یابد ارزش مشتریان و کارکنان یک شرکت را بالا می‌برد. همان‌طور که میدانید وقت طلاست، از آن به درستی استفاده کنید. فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده است، فرصتی برای اتخاذ تصمیمات متعدد است. به پیامدهای تصمیمات خود بیندیشید، طراحی محصولی که به عهده شما گذاشته شده است فرصتی گران بها برای شما، برای ابراز عقاید، ایده‌ها، و پیاده کردن آن‌ها در پروژه است. ما به عنوان طراح می‌توانیم برای مردم شادی و لذت به ارمغان آوریم بنابراین تلاش کنید، فرصت خود را از دست ندهید.

نحوه پیاده سازی

با تیم طراحی در تعامل باشید و با همکاری گروهی برای مشتریان ایجاد ارزش کنید. به طور مداوم از نظرات یکدیگر در رابطه با بخش‌های مختلف پروژه جویا شوید. مکالماتی که بین شما رد و بدل می‌شود، تجربیات کاربران را از محصولی که شما طراحی کرده‌اید بالا تر می‌برد و موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. در صورتی که شما سرپرست طراحی و سرپرست گروه خلاقیت در پروژه باشید، وظیفه ایجاد کانال‌های ارتباطی و تشویق اعضای گروه برای داشتن ارتباط بر عهده شما قرار دارد. مطمئناً اجرای این فرایند باعث بهینه شدن نتیجه کار شما و محصول مورد طراحی خواهد شد. هیچ گاه از پرسیدن نترسید، در صورتی که ایده‌ای خاص دارید آن را با صدای بلند ابراز کنید.

شما نیاز دارید تا نیازهای کاربران را به خوبی بشناسید، چرا آنان به محصول شما علاقه نشان دهند!؟ آیا کاربری محصول شما ساده است!؟ آیا مشکل خاصی که کاربران قبلاً با آن رو به رو بوده‌اند، با استفاده از محصول شما حل خواهد شد!؟ آیا محصول بیانگر ارزش‌ها و اهداف شرکت می‌باشد!؟ آیا نشان دهنده اهمیت دادن شما به کار و مشتریان است!؟ کتاب طراحی برای احساسات از Aarron Walter، گزینه خوبی برای مطالعه است. در این کتاب چگونگی ایجاد شخصیت برای وب سایت و ایجاد ارتباط احساسی با کاربران به خوبی شرح داده شده است. محتوای وب سایتی که مورد طراحی قرار گرفته است، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که شما به عنوان طراح پروژه از محتوای وب سایت اطلاع نداشته باشید، چگونه می‌توانید در آن، طراحی بهینه‌ای از خود به جای بگذارید. بیایید این تجربه را به تصویر بکشید. تصور کنید فردی را می‌بینید که به صورت بسیار زیبایی از پوشش‌های مشهور و مارک‌های شناخته شده بازار همچون Boss، Armani و دیگر مارک‌های شناخته شده استفاده کرده و سر تا پای خود را با این لباس‌ها پوشانده است. اما زمانی که با او وارد صحبت می‌شویم، در می‌یابیم که او یک انسان بی ارزش و غیر اجتماعی است. آیا شما برای دفعه دوم تلاش می‌کنید تا با او ارتباط برقرار کنید!؟ پاسخ مطمئناً منفی است. تجربه طراحی یک وب سایت نیز، می‌تواند دقیقاً مشابه تجربه برقراری ارتباط با فردی از این دست باشد. وب سایتی که به خوبی طراحی شده و ظاهری بسیار جذاب دارد، می‌تواند در ارائه محتوا و تعامل با کاربران بسیار ضعیف ظاهر شود. بنابراین اگر آن چه طراحی شما ادعا می‌کند توسط محتوا تضمین نشود، کاربران با وب سایت شما ارتباط برقرار نکرده و ضمانتی برای بازگشت آنان وجود نخواهد داشت.

لطفاً متواضع باشید

حقیقت این است که اگرچه به عنوان یک مدیر کار می‌کنید و سرپرستی پروژه به عهده شما قرار دارد، هیچ گاه نخواهید توانست که از تمامی ابعاد پروژه، اعم از: فنی، احساسی، و اجرایی آن سر در آورید. مطمئن باشید که تا زمان‌های دراز نیز به این قابلیت دست نخواهید یافت. تیمی که با آن کار می‌کنید، ممکن است از افراد بسیار حرفه‌ای و متشخص تشکیل شده باشد. همیشه پایان توانایی‌های خود را در خاطر داشته باشید، مرز قابلیت‌های خود را بشناسید. از این رو لازم است با تواضع از تجربیات دیگران به خوبی استفاده کنید و با احترام به کار گروهی با آنان بپردازید چرا که همه شما از یک هدف و از یک بدنه شکل گرفته‌اید. هدفی که شما را به سمت تولید بهتر سوق می‌دهد.

همیشه اشتیاق یاد گرفتن داشته باشید

دانش زیادی وجود دارد که ما از آن اطلاعی نداریم. هیچ گاه کنجکاوی خود برای یادگیری را از دست ندهید. با یادگیری بیشتر نه تنها به ارزش محصول و شرکت خود افزوده‌اید، بلکه ارزش خود به عنوان یک طراح را نیز بالاتر می‌برید. دوست داشتن افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا از یادگیری توسط آنان دوری نکنید و هرروز مطالبی جدید از آنان بیاموزید.

در انتها نکته‌ای که برای همه ما قابل تایید است این است که ما همگی در کنار هم برای کسب در آمد جمع شده‌ایم و ایجاد ارزشی که برای مشتریان می‌آفرینیم به نسبت علاقه مندی آنان به محصول تولیدی ما ارتباط مستقیمی دارد و این تمامی وظیفه‌ای است که بر دوش ما گذاشته شده است. وقتی محصولی می‌آفرینیم که در حل مشکلات مردم کارامد است و به سادگی با آنان ارتباط برقرار می‌کند، احساس رضایت می‌کنیم و به قرار داشتن در بخش کوچکی از صنعتی که در آن می‌آفرینیم افتخار می‌کنیم.

1.      سئو سایت

2.      طراحی سایت شرکتی

3.      طراحی سایت فروشگاهی

4.      طراحی سایت تهران

5.      طراحی سایت

6.      طراحی وب سایت

7.      سئو سایت

8.      طراحی سایت شرکتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد